Boekenplankluidsprekers zonder baspoort onder de 750 euro per stuk?

Gestart door edgnoj, mei 09, 2012, 23:23:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik1950

ik heb de B&W 610 ook zonder baspoort , ze zijn goed , maar niet om ze goed open te zetten , bassen klinken te smoothie

SmauG

Vind je?

Ik vond de 610i en in het speciaal de 600i juist zeer gedefinieerd in het laag. Om eerlijk te zijn beter als de 640i en de driade D95 die ik nu heb. de driade D70 red het misschien wel.
Let op dat bij de 600 en de 600i reeks de mid/laag drivers en vooral het filter zijn vervangen. Kan het mee te maken hebben.

Marvin

Zelf zou ik niet direct kijken naar het concept, maar gewoon een monitor zoeken die bij je past.
Uiteindelijk is het allemaal een compromis, zoals al gezegd is.
Een compromis loze luidspreker bestaat  niet.
En 40hz is 40hz, of dat nou uit een poort moet komen of uit een TL of een geslotenkast. (enz).




Marvin


erik1950

Ik vond de 610i en in het speciaal de 600i juist zeer gedefinieerd in het laag.

je moet er van houden , ik hou meer van harde bas  harde knallers maar ook bij laag volume

JohnWx

Geloof dat de topic starter het over een andere kwaliteit speaker heeft dan een B&W 600 serie  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

sattie

Misschien de nieuw Kef LS50 iets ? Hij heeft wel een kleine baspoort dat wel.

Eip

Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

edgnoj

Ik heb inmiddels nieuwe Tannoy Revolution Signature DC-4 speakers aangeschaft. Ze hebben welliswaar een baspoort aan de voorzijde, maar alles boven de 80hz gaat naar een kleine, gesloten subwoofer die op mijn bureau staat, waardoor mijn basprobleem wordt omzeild.
Deze combinatie bevalt uitstekend trouwens.

Allemaal trouwens bedankt voor het meedenken. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een andere oplossing die zeer betaalbaar was, maar toch die kwaliteit levert die ik zocht.

Cornelis1921

 pompom pompom pompom pompom pompom
Fijn om te lezen dat je zo goed geslaagd bent: heel veel (luister)plezier van je nieuwe luidsprekers!
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *