Marantz Pm6010ose

Gestart door HAL9000, juni 21, 2012, 22:02:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik kreeg een  marantz  Pm6010 ose  waarvan  de  zekering  was  geklapt.  Bij  nader inzien bleken er  zoveel  tin bindingen los  te  zitten  onder andere ook  bias die  stroomverbruik regelt.  Wat  is  gebeurd  is dat  basis  los  stond  en zodoende  de  Versterker  onregelmatig  stroom ging trekken waardoor de  zekering is geklapt.  Gelukkig!!!  want  als  dit door was  blijven gaan zou de  versterker  kapot schieten.... en dat  kost weer meer.  frusty
Ik heb  ALLE! tin bindingen hersteld, alle  elko's  vervangen op de  2  buffer van 12000µF na niet die  waren prima.
4  Transistoren bij  de  eerste  stage  want  die  werden  mij een beetje  te warm.  Heb  ze  vervangen door  9mm 120celsius versies. 


alles  oud

eindversterker.

phono oud.

Hele nieuwe  set  elko's

alles vertint,  eindtransistoren,bias en  drivers  extra  dik.

Phono  en selector  gereviseerd  en vertint

nog  2  voor  het elektrisch motortje.

volume  control  vertint,  zaten ook al  scheuren in!

voorpaneel,

spanningsregulatie Oud.

Alles nieuw,  de  regulator  zelf  is  prima.  Word lauw  warm.

power switch en zekering. De  aan/uit schakelaar  stond  gedeeltelijk uit  het tin.

alles vers .

oude  componenten.




Dit  zijn heel  goed  klinkende  versterkertjes.  Niet  heel krachtig,  goed  voor  kleine  zuilen en monitors.
jammer  dat  marantz het wat  zuinig  aan  heeft gedaan met  tin. Ik raad ook mensen aan die  deze  versterkers of  dergelijke types uit  de  serie om ze  te  laten nakijken!!  minimaal vertinnen. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

ReVision

Het is inderdaad een erg leuke versterker, heb zelf de Ose/KI versie. Inderdaad niet heel krachtig maar voor mijn zuil speakers meer dan voldoende! Toen ik hem kocht was die van mij gelukkig al kortgeleden gereviseerd door Service Centrum Elst (bon zat erbij) dus dat was mooi meegenomen.
Marantz PM6010 Ose KI, Marantz CD6000, Marantz ST6000, Marantz DV6200, CEC BD-7000

HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!