Receiver keuze; Marantz SR6006 of toch een andere?

Gestart door Carlo, mei 23, 2012, 22:14:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Carlo

Beste medeforumleden,

Ik heb nu zo'n 9 jaar de SR7300 en DV4200 (wat oude beestjes en de DVD-speler vertoont wat kuren) en ik wil eigenlijk naar een andere Marantz toe, die zowel audio maar ook zeker surround voor films ondersteunt. Ik wil graag me huidige speler vervangen door de UD7006; deze schijnt erg mooie plaatjes te leveren. Mijn tv is een panna 46GT30.

Ik denk erover om me te verdiepen - en ook te gaan luisteren - naar de SR6006. Mijn speakers zijn (voorlopig alleen fronts) de monitor audio radius 270hd.
Hebben jullie nog tips/suggesties inzake de keuze voor een nieuwe receiver?

Alvast bedankt voor de reacties.

Vrgr.
Carlo

pameijer

De SR6006 geeft jouw set denk ik niet de eer die het verdient. Ik zou de UD5005 kopen ipv de UD7006 en het verschil steken in een betere receiver. Ga je nog surroundspeakers kopen? Zo niet, neem een stereoversterker. Je speakers verdienen op z'n minst een SR7005 mijn inziens. En de beeldkwaliteit van de UD5005 is gelijkwaardig aan de UD7006.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Carlo

Citaat van: pameijer op mei 24, 2012, 06:47:34
De SR6006 geeft jouw set denk ik niet de eer die het verdient. Ik zou de UD5005 kopen ipv de UD7006 en het verschil steken in een betere receiver. Ga je nog surroundspeakers kopen? Zo niet, neem een stereoversterker. Je speakers verdienen op z'n minst een SR7005 mijn inziens. En de beeldkwaliteit van de UD5005 is gelijkwaardig aan de UD7006.

Hoi Pameijer,

Dank voor je reactie. :lol: Ik ben zeker nog van plan om surroundspeakers te gaan kopen. Ook van dezelfde serie alleen dan de kleinere (90hd) voor achter en nog de centre. Ik wil tzt als sub de RelT5 kopen; vind ik een mooie sub die ook goed past bij de 270's. hello

Ik vraag me alleen af of die SR7005 zoveel meer doet met het geluid dan de 6006; ga ik dat verschil horen? Ga zeker een keer luisteren bij Hobohifi (daar komen me fronts nu vandaan). Ik was erg gecharmeerd van de recensies van de UD7006 (heeft recentelijk weer een award gewonnen). Zal deze niet een beter audio en videobeeld geven; dat prijsverschil moet toch ergens vandaan komen?? :-o

Iets anders: de 7005 is een nogal hoge bak. Hoeveel ruimte (cm) zou er boven vrij moeten zijn, om de warnte goed kwijt te kunnen?

Greetz,
Carlo

mustang5.0

Citaat van: Carlo op mei 25, 2012, 15:37:50


Iets anders: de 7005 is een nogal hoge bak. Hoeveel ruimte (cm) zou er boven vrij moeten zijn, om de warnte goed kwijt te kunnen?

Greetz,
Carlo

Ik heb de SR7005, en echt heel veel aan vaak aan staan.
Ik heb hem in een meubel staan waar de zijkanten vrij zijn en boven heb ik geen 2cm.
Ik heb er een thermometer tussen gedaan ( paste maar net  :roll: ) en hij werd net geen 50 graden.
Ik dacht ik probeer het, als hij te heet gaat worden schakelt hij uit, en zet ik hem bovenop mijn meubel.
Ik heb hem sinds 7 mei weer terug na update problemen, in al die tijd is hij niet uit gegaan.
Ook heb ik de UD7006, deze staat iets verder ernaast, maar onder de openingen van de SR7005.
Succes met de beslissing, voor mij was het niet moeilijk omdat ik de UD7006 bijna voor de prijs kreeg die ik zou moeten betalen voor de UD5005 :yes:

Met vriendelijke groet Richard.

Cobraatje

Gezien de 90db sensitivity zou ook de SR6006 hen aan moeten kunnen. Meer power geeft wel een fraaier geluidsbeeld.
Als je niet alles van 1 merk hoeft, zou ik qua speler voor een Oppo 93 of 95 gaan. Beste prijs-kwaliteitsverhouding.

SB_Marantz

Citaat van: Cobraatje op mei 26, 2012, 09:41:15
Meer power geeft wel een fraaier geluidsbeeld.



Ah vandaar dat het zo prachtig klinkt hier!  :schater:




Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cobraatje

Ik zal wat duidelijker zijn  :-D, dit is in het geval van de SR6006 tav SR7005 zo. Er zijn idd ook 30 Watt apparaten die beide SR's helemaal zoek spelen.

SB_Marantz

Maar nog steeds van de Watt's dus..........?

1 Watt is 2,83 Vac ......meer is er niet aan een Watt.  :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op mei 26, 2012, 17:20:16
Maar nog steeds van de Watt's dus..........?

1 Watt is 2,83 Vac ......meer is er niet aan een Watt.  :wink:

Wat ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Carlo

Uhhhhh...

Wat's en Vac's; wordt zo wel heel technisch mannen.... geen idee waar dat over gaat.

Alleen ben ik wel benieuwd naar wat de SR7005 naast meer vermogen nog meer in huis heeft naast de 6006. Ik heb zelf helemaal niets met Apple, dus zal airplay niet van belang zijn. Nog andere snufjes o.i.d..??

Trouwens ik zag het filmple van Marantz (duits) voorbij komen; leuke spulletjes, maar ik vraag me wel af of het niet vooral snufjes en handigheidjes worden ipv een beter geluid/beeld.

Grtz,
Carlo

arjan1312

Ik heb afgelopen zaterdag mijn SR7001 vervangen door een SR6006 + een MM7025 (losse eindtrap). Als ik in de gelegenheid ben, staat het volume altijd hard. En de eindtrap heeft een eigen blazertje om hitte af te voeren.

Net als met de SR7001 staan er nog steeds twee speakers aangesloten (Heco Celan 700) en het worden er ook niet meer of het zou een sub moeten zijn. 

Wat me in ieder geval opviel, is dat bij blu-ray de beelden/kleuren scherper zijn. Dit komt omdat ik nu de huidige hdmi 1.4 heb kunnen aansluiten op mijn plasmatelevisie waar dit voorheen nog geen zin had, omdat de SR7001 hier niets mee kon.     

Voor mij zelf vond ik dit de beste oplossing en heb bewust geen (alleen) een SR7005 aangeschaft.

Succes en plezier met jouw aankoop!

Arjan
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

arjan1312

Nog even als aanvulling op mijn bovenstaande bericht: ik heb voor beide apparaten NIET de adviesprijs betaald!

Hierdoor was de vergelijking voor mij met een SR7005 iets beter in balans.
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac