Subwoofer probleem

Gestart door rldegier, mei 19, 2012, 17:09:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thepioneer

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Marvin

Er is niets digitaals aan dit signaal, als dat wel zo was kan het evengoed met dit 'simpele' kabeltje.
Een breuk zit er wel sneller in, maar er van uitgaande dat de kabel niet kapot is mag dat niet het probleem zijn.
Als dat wel zo is klopt er nog meer niet..



cz79

Hij heeft ook al 2 kabels geprobeerd, erg onwaarschijnljk als ze beide kapot zijn. Vreemd verschijnsel dit...wellicht, zoals eerder genoemd, een zekering

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

thepioneer

Ervaring. Zeker de echte dropveters zoals afgebeeld geven problemen met subwoofers
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Marvin

Dat er helemaal geen geluid uit komt door dit kabeltje gaat er bij niet in.

JohnWx

Citaat van: thepioneer op mei 21, 2012, 10:56:53
Ervaring. Zeker de echte dropveters zoals afgebeeld geven problemen met subwoofers

Vreemd want het enige wat vaak dikker is de mantel zie bv Nordost of Crystle Cable en zo zijn er nog een paar
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

thepioneer

Citaat van: marvin op mei 21, 2012, 11:01:38
Dat er helemaal geen geluid uit komt door dit kabeltje gaat er bij niet in.

Ik ben benieuwd of hij het doet met een andere kabel.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

rldegier

Dank voor de tips en de ideeën. Verschillende dingen geprobeerd:
- diverse kabels
- telefoon aangesloten
Vooralsnog geen geluid.

Als de sub op On brandt er idd een groen lampje. Schakelen tussen On, Auto en Off: tsjaa dat is een beetje. Ik hoor wel een klik, maar een aantal keren ook duidelijk niet....

Ik lees in één van de tips over het instellen van de overige channels op Small. Wat wordt daarmee bedoeld? Handleiding er maar weer eens op nageslagen, maar daar kan ik er ook niets over vinden.

Marvin

Dat betekend dat je in het menu van je versterker de luidsprekers op 'small' zet.
Dan gaan alle lage tonen altijd naar de subwoofer toe.

Zet alle crossovers eens helemaal omhoog, in het menu en op je subwoofer?!

Maar het begint er op te lijken dat je subwoofer zelf het probleem is.

(Misschien toch een een digitale interlink proberen)? :-o

res

De sub High end aansluiten..?