Marantz AV 7701?

Gestart door Cobraatje, juni 05, 2012, 00:14:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cobraatje

Citaat van: sr7000 op oktober 28, 2012, 17:56:47
Ziet er goed uit: En er kwam ook een av8801 aan begreep ik?
Yep, maar dat wordt niet eerder dan volgend jaar. Verwachte prijs €3400-4000 range. Zie voor een foto van de achterzijde: http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,8742.30.html

AppleheadMay

En jammer genoeg zit er geen USB-Dac ingang op zoals op de nieuwste Pioneer.
Maar die Pioneer werkt dan weer met klasse D versterkers, ook niet om over naar huis te schrijven.
PM-11 S3 - NA-11 S1 - TT-15 S1 - ST6003 - HD-DAC1 - Sansui 9090 - Pioneer SX-1250 - Aiwa AX-7600 - DENON DP-47F - Eddie Current Black Widow - Eddie Current Zana Deux S - B&W PM1 - Infinity Kappa 7a - Pioneer SE-Master 1 - Lawton LA-900 - Sennheiser HD650

JohnWx

Citaat van: AppleheadMay op oktober 29, 2012, 10:43:35
En jammer genoeg zit er geen USB-Dac ingang op zoals op de nieuwste Pioneer.
Maar die Pioneer werkt dan weer met klasse D versterkers, ook niet om over naar huis te schrijven.

Wat is er mis met klase D ? heb geen benul maar meer grote merken gebruiken het in hun stereo versterkers zo slecht zal het toch niet zijn alleen voordelen dacht ik ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

AppleheadMay

Ja, moet je eens naar luisteren met een goed paar luisprekers, vrij levensloze en kille klank.
Welke grote merken gebruiken dat nog in hun stereoversterkers? Grote (massa)merken of goede merken?
Er zijn inderdaad wel een paar merken die het in hun surround versterkers gebruiken of in kleine setjes. Voor filmgeluid zal klasse D wel goed zijn denk ik, veel power en geen warmteontwikkeling.

O ja, er is natuurlijk B&O, die gebruiken overall klasse D denk ik? Geef mij toch maar een Marantz met een setje B&W of Sonus Faber hoor.

Rotel heeft er een eindje mee geëxperimenteerd (op een bepaald moment hadden ze alleen nog klasse D meen ik me te herinneren) en ze hebben er nog wel een modelletje van in hun gamma maar ze zijn toch ook teruggekeerd naar klasse AB. Ik heb de Rotels vroeger nog gaan beluisteren en ben nooit een fan geweest van de Rotel sound maar hun klasse D versterkers klonken echt niet.
PM-11 S3 - NA-11 S1 - TT-15 S1 - ST6003 - HD-DAC1 - Sansui 9090 - Pioneer SX-1250 - Aiwa AX-7600 - DENON DP-47F - Eddie Current Black Widow - Eddie Current Zana Deux S - B&W PM1 - Infinity Kappa 7a - Pioneer SE-Master 1 - Lawton LA-900 - Sennheiser HD650

lo

Heb ooit een keer naar de NAD M2 mogen luisteren:

http://www.nad.nl/catalogus.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=107&category_id=29

Kwam toch een meer dan behoorlijk geluid uit deze klasse D versterker
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

AppleheadMay

Nooit gehoord of gezien deze. Wat ik gehoord heb was de 1090 reeks of iets dergelijks, 't is a wat jaartjes gelezen dat ze een volledig klasse D gamma hadden. A-B vergeleken met Marantz en ik had (en heb nog steeds) een sterke voorkeur voor Marantz. Maar elk z'n eigen smaak natuurlijk.
PM-11 S3 - NA-11 S1 - TT-15 S1 - ST6003 - HD-DAC1 - Sansui 9090 - Pioneer SX-1250 - Aiwa AX-7600 - DENON DP-47F - Eddie Current Black Widow - Eddie Current Zana Deux S - B&W PM1 - Infinity Kappa 7a - Pioneer SE-Master 1 - Lawton LA-900 - Sennheiser HD650