Voorversterkers

Gestart door erik1950, maart 30, 2012, 07:43:12

Vorige topic - Volgende topic

Cornelis1921

Citaat van: Marco op april 08, 2012, 03:18:57
Ik zie tegenwoordig een set staan ,maar ik luister naar muziek over de luidsprekers die zich bevinden in mijn ruimte met alle tekortkomingen van dien ,dat heeft niets .....maar dan ook helemaal niets van een referentie van doen .
En verschillen tussen versterkers,cd/dvd/bd,en weet ik wat nog meer zijn zodanig klein dat het onder gelijke omstandigheden onhoorbaar is ,het is allemaal zo uitgedoktert en uitgemolken dat het er op aan komt dat men gewoon nog maar als verschil wilt zien ....en zo ook wil horen  :lol:

Mijn referenties zijn live optredens in alle mogelijke vormen ,en dan kom je wel tot de conclusie dat het met hifi spullekes onmogelijk is om dat te evenaren ,dat maakt ook verder niets uit zolang je geniet van al die fijne albums met al die mooie nummers die op de wereld gezet zijn  pompom

Eigenlijk is een audio set het zelfde als een TV ,je ziet hele mooie dingen maar het heeft helemaal niets met de werkelijkheid te maken .
Inderdaad, het is allemaal maar reproductief en artificieel. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

En het leuke is dan ook de zoektocht naar die apparatuur en/of opname die zo dicht mogelijk bij die werkelijkheid komt (in de oren van de beluisteraar uiteraard)

mountainbiker

Citaat van: cz79 op april 08, 2012, 07:42:56
En het leuke is dan ook de zoektocht naar die apparatuur en/of opname die zo dicht mogelijk bij die werkelijkheid komt (in de oren van de beluisteraar uiteraard)
Geen enkele geluidsinstallatie kan dit geluid 100% reproduceren. Kost ook geen stroom en ies gratis.Je hebt er alleen goed weer voor nodig en moet de deur naar buiten openzetten.Binnenkort bij u in de huiskamer.

http://youtu.be/x8kw5O-VhwI
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

Marvin

Marantz 81

211

Citaat van: Marco op april 08, 2012, 03:18:57
Mijn referenties zijn live optredens in alle mogelijke vormen ,en dan kom je wel tot de conclusie dat het met hifi spullekes onmogelijk is om dat te evenaren

Wordt wat lastig bij studio opnames... :wink:
Zolang je maar geniet....