HD 770

Gestart door NICOR, maart 05, 2012, 23:42:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

capri9000

Ik vond ze destijds wel goed klinken,tja toen ik mijn vriendin leerde kennen was dit haar setje om mee te spelen op haar kamer 2285/hd770/5030 en ik denk een 6270 platenspeler.Ze had dit gekregen voor haar 14de of 16de verjaardag.Ik was toen nog niet zo in to hifi en muziek,maar toen we huwden verhuisde deze set mee naar ons appartement en dit speelde wel ferm.Toen had ik plots het domme idee om een jvc receiver te kopen,digitale tuner met preselectie's en afstandsbediening en 2 ferme zuilluidsprekers wow ik was content zo iets alleen voor mij hahahaha,was toen nog jong en wellicht weinig verstand(ben nu wel heel wat ouder,maar het verstand is niet meegegroeid hahaha)maar geen kwaad word over jvc,was er ook tevreden mee.Dus de marantz set terug naar mijn schoonouders op de kamer boven de garage.We zijn nu intussen bijna 25 jaar verder en ja de set staat er nog steeds,als nieuw en wordt niet gebruikt.Zal wel al wat service nodig hebben maar toch zou ik deze set graag terug in mijn bezit hebben.Of dit er nog van zal komen is iets anders.Ben intussen 9 jaar gescheiden maar heb wel nog contact met mijn schoonvader maar deze wil natuurlijk niets meer lossen.Heb al gevraagd om te kopen of te ruilen maar steeds een njet.Heb zelfs mijn zoon er ook aan toegezet om bij opa de marantz los te weken maar zonder succses.Ja ik weet dat het niet hoort om daarbij uw kinderen in te zetten,maar het is sterker dan mezelf.In alle geval om weer terug te komen op het onderwerp,ik vond de 770 hele goede luidsprekers en ook zeer mooi van uiterlijk,er is altijd iets beter natuurlijk maar als je een set of luidsprekers hebt waar je u goed bij voelt en graag naar kijkt zelfs als ze niet spelen,dan zal je u zeer tevreden voelen,en ook al zegt je buurman of iemand anders dat de sound op niets trekt,dan nog zullen ze voor u alleen,de sterren van de hemel spelen.Sommigen onder jullie kunnen mij gek verklaren en wellicht ben ik ietsje doof ook hahaha maar voor mij telt er ook nog zoiets als emotie en feeling als die dingen in mijn living staan

SB_Marantz

Citaat van: NICOR op maart 06, 2012, 13:23:54
kheb dit bericht geplaatst om meer te weten te komen,1  luidspreker is kapot en de boxen zijn ouder dan ik dus vragen mag wwel denk ik,kga alleen nog iets plaatsen als ik het echt niet weet,de rest zoek ik zwlf wel op pompom

Alleen de rolrand (en) hoop ik?

Deze zijn makkelijk te vervangen.
Als je het kunt bedoel ik dan.  8-)
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

NICOR

zoveel ken ik er niet van om te weten wat er aan is of waar?laten we zeggen dat er teveel bas uit komt uit de ene en de andere gaat de bas niet,ben van plan eerst van alles te verzamelen en dan te kijken wat de moeite is en wat niet,kga maar weten wat het probleem is als ik die boxen openvijs maar ken er dus nog niks van,als ik dingen kan kopen aan een spotprijs met meestal  wel werk aan,kan ik het niet laten,er staan nu nog 2  van die boxen bij die kerel dus ja,kijken welke nog goed gaan zeker en de rest wisselen of verkopen hoe dan ook,als ik iets  laat repareren  is het alles in een keeri

Thierry

Ik heb zelf een set HD660 in mijn bezit en vind ze best wel lekker klinken.
Ik heb de woofers van nieuwe ophangranden voorzien want deze waren volledig rot. Verder waren er geen problemen mee.
Wat je nu kan doen is eens de randen van de woofers checken. Als ze rot zijn duw je er direct door. Dan eens luisteren (voelen) of de spoelen nog goed zijn. Niet te luid zetten want dit is niet goed bij defecte randen. All de spoelen nog goed zijn loont het zeker de moeite de randen te vervangen.

NICOR

goed idee.enigste die me stoort is de constante storing in die boxen als ik me in de zetel bevind,tijd voor te investeren in nieuwe zeker

NICOR

Kheb eindelijk de storing gevonden,een kabel van men kleine box die vooraan staat,die te dicht bij men sterio lag?niet te doen,ken vandaag nog 2 dezelfde boxen bijgehaalt en 2 goeie aangesloten en het resultaat is voor mij al beter,ze spelen wel goed maar het enigste minpunt is iedere keer die bass daj hoort daveren,niet echt harmonieus maar als je hem luider zet speelt hij wel lekkerder,ken 1 box vooraan van BeW,die speelt toch wel het best moet ik zeggen.

Cornelis1921

Citaat van: marvin op maart 06, 2012, 10:27:45
Fijn dat ik dat soms voor elkaar krijg.  8-)

Altijd zo leuk in de audio, iets is kwaliteit en klinkt goed wanneer anderen dat vinden.  clown1
Marvin, scherp als verse peper. Ook mijn dank. Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

NICOR

Lees dit nu nog maar juist,nee nog niets hersteld of veranderd,2 zijn er weg die 2 andere gebruikt een vriend voor het moment,geen marantzliefhebber maar iemand die er voor zorgt,



Men eingiste weerpunt is het geluid ik vind ze wel goed klinken,maar het geld voor die randen is voor binnen een paar maanden



SB_Marantz

#23
Rolranden kosten incl lijm en penseel 25 Euro.


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

NICOR

Oke punt maar moet je het werk nog rekenen, :yes:

SB_Marantz

Voor jou van mij?

Gratis, voor noppes , nada , zilsch.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

NICOR

Al leuk maar heb je nog karton over kom der nog een stukje tekort zal morgen weer bij men pa mogen zoeken

SB_Marantz

Geen pizza over?  :schater:

Die bodem van karton ehhh... clown1

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM