Tips voor mogelijkheden met netwerkversterker.

Gestart door Ton, april 06, 2012, 12:40:06

Vorige topic - Volgende topic

Ton

Toen ik eindelijk mijn SR 5006 op het netwerk aan gesloten had ben ik hier eens mee gaan spelen.
Mooi om te zien dat er gelijk al een hoeveelheid muziek en foto's die ergens op een pc staan gevonden zijn en te zien en te beluisteren waren via de sr 5006.
In het verleden had ik een oude pc  met windows media player op de Tv en versterker aangesloten en daar rommelde ik wat mee.
Nu viel het mij eigenlijk tegen wat er nu te zien was aan mogelijkheden met deze SR 5006.
wel veel foto's en muziek maar niet overzichtelijk in mijn geval, omdat ik dit ook niet netjes geordend op de pc heb staan is waarschijnlijk een van de oorzaken hiervan.
Ik ben geen expert in dit netwerk gebeuren en vraag mijzelf af hoe een ander, een en ander geregeld heeft om hier een overzichtelijke muziek, video, bibliotheek en fotoalbum van te maken.
Nogmaals ik ben een leek maar leer graag van anderen.

Ton

Ik ben zelf nog aardig aan het braistormen, en vraag mijzelf af of het mogelijk is om bijvoorbeeld een progamma zoals windows media player op SR 5006 te downloaden.
ik heb ergens in een menu gezien dat er zoiets mogelijk was als balderen inde computer.
Maar nogmaals ik heb hier echt weinig verstand van, ben ook aan kijken of een soort externe harde schijf/ mediaplayer een oplossing is.
Moeilijkdus, maar wel lekker bezig.

Green Goop Destroyer

Beste Ton,
Een NAS op je netwerk zou een uitkomst zijn, dan hoef je ook niet de computer altijd aan te laten staan als je wat op wilt zoeken.

Ton

Bedankt voor de reactie Green, is een nas nagenoeg gelijk aan een media speler ?
Ik ben mijzelf nu een beetje aan verdiepen in het windows media center gebeuren iik denk dat hier ook wel iets mee te doen is.
Ik wil eerst kijken wat er een beetje mogelijk is voor ik er iets bij gaat kopen.
Maar in grote lijnen gaat het mij er om dat er op het tv scherm een goed gebruikers menu te zien is waar muziek ,foto,s en en video te beheren zijn.
Een hoop gepuzzel , voor mij altans, en dank aan de personen die met mee denken.