marantz en quadral

Gestart door gaza11, juli 10, 2011, 12:21:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gaza11

Ik ben benieuwd hoe jullie bevindingen zijn met Marantz versterker en Quadral boxen.
ik heb zelf zo'n setje thuis staan, maar ik hoor niemand hier over.
Het is een redelijk oudje maar nooit problemen mee gehad, en er komt een mooi helder geluid uit. geen vervormingen of iets dergelijks.

mijn setje bestaat uit: marantz PM 66 SE
                                                 CD 67 SE
                                                 ST 48
                                    Quadral  Odin (boxen)

gaza11
 

JohnWx

Citaat van: gaza11 op juli 10, 2011, 12:21:07
Ik ben benieuwd hoe jullie bevindingen zijn met Marantz versterker en Quadral boxen.
ik heb zelf zo'n setje thuis staan, maar ik hoor niemand hier over.
Het is een redelijk oudje maar nooit problemen mee gehad, en er komt een mooi helder geluid uit. geen vervormingen of iets dergelijks.

mijn setje bestaat uit: marantz PM 66 SE
                                                 CD 67 SE
                                                 ST 48
                                    Quadral  Odin (boxen)

gaza11


Welkom hier


Als jij het mooi vind klinken is het goed

Vind het persoonlijk altijd raar om een mening van andere te vragen over je eigen set ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

gaza11

Vind ik niet
Ik ben benieuwd wat andere van de combi Marantz Quadral vinden

Maurice

Citaat van: gaza11 op juli 10, 2011, 16:48:20
Vind ik niet
Ik ben benieuwd wat andere van de combi Marantz Quadral vinden
Ooit wel Quadrals gehoord (weet niet meer welke), maar nooit op Marantz. Vond het toen wel indrukwekkende speakers (vooral in het laag), maar kan er niet echt een oordeel meer over vellen. Is denk ik ook al 12 jaar geleden.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Sparky

#4
Zelf heb ik halverwege de jaren 90 ook de Quadral Odin gehad. De Odin had ik niet op een Marantz versterker maar op een Sony ES versterker aangesloten (de TA-FA570ES). Samen met een Sony ES cd-speler vond ik de Odin wel plezierig klinken.

De Odin heb ik ingeruild voor de Quadral Shogun mk.V. Een luidspreker met veel detail, maar wel met een nadruk op laag en hoog (Duits?). Omdat ik met de Shogun snel last kreeg van luistermoeheid, heb ik deze ingeruild voor de Quadral Aurum 5. De Aurum 5 had ik aangesloten op een Sony TA-FA3ES versterker. Deze luidspreker was heel prettig om naar te luisteren. Ik heb de Aurum 5 nog steeds, maar nu aangesloten op de set in de logeerkamer.

JohnWx

Je bedoelde het merk in het algemeen

Dacht dat je bedoelde dat men moest zeggen of je set goed was of niet

Heb vroeger de Shogun Amun maar dan de oudere type's voor 1995 de wat lompere kasten
Vind ze erg prettig klinken met lekker dik laag (moet je van houden)

De Odin is toch met de baspoorten van achter


En voor mij is elk SE aparaat goed van Marantz  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Sparky

Citaat van: jwx op juli 10, 2011, 22:13:55

De Odin is toch met de baspoorten van achter


De Odin heeft inderdaad baspoorten aan de achterzijde.

Cornelis1921

 hello Gaza11, welkom op dit forum. Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

b.vanderlans

#8
Hier in de kleine woonkamer staat een set Quadral's Platinum M4 serie heerlijk te spelen op een PM-7004!

Wat mij betreft een prima combi...
- Quadral Platinum M4
- Marantz PM-7004
- Sonos ZP90

Cornelis1921

Citaat van: b.vanderlans op september 11, 2011, 02:32:36
Hier in de kleine woonkamer staat een set Quadral's Platinum 5 serie heerlijk te spelen op een PM-7004!

Wat mij betreft een prima combi...
PM7004 is dus (recent) te koop? Dan komt de 8004 ook binnenkort, zowel de PM als SA: spannend!!! De vraag is, blijft marantz investeren in 'old school' audio of...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

rexp

De PM7004 is al een jaar te koop. Denk niet dat er een PM8004 komt.

AkTeVox

Topic is 120 dagen niet meer gebruikt maar toch even mijn bevindingen meegeven aan de topicstarter.

Heb momenteel de Shogun MK5 aan de PM50 hangen en vind dit een zeer geslaagde combi. Eerder had ik deze speakers aan een PM7000 hangen wat opzich geen groot verschil gaf. 2 jaar terug heb ik de PM7000 geruild voor een PM16 waarbij de Shogun's het veld moesten ruimen voor een stel Montan's MK IV maar dat werd niks. Na een downgrade naar een stel Wotan's MK5 paste het plaatje terug perfekt.

Mijn ervaring met Quadral : Een top speaker voor wie de duitse sound graag heeft.   

JohnWx

Citaat van: AkTeVox op maart 04, 2012, 12:24:50
Topic is 120 dagen niet meer gebruikt maar toch even mijn bevindingen meegeven aan de topicstarter.

Heb momenteel de Shogun MK5 aan de PM50 hangen en vind dit een zeer geslaagde combi. Eerder had ik deze speakers aan een PM7000 hangen wat opzich geen groot verschil gaf. 2 jaar terug heb ik de PM7000 geruild voor een PM16 waarbij de Shogun's het veld moesten ruimen voor een stel Montan's MK IV maar dat werd niks. Na een downgrade naar een stel Wotan's MK5 paste het plaatje terug perfekt.

Mijn ervaring met Quadral : Een top speaker voor wie de duitse sound graag heeft.

ook veel plezier met tillen  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

schieper

heb zelf de platinum m4 met een pm7001 ki en ben er erg tevreden over. Veel detail. Mooi midden en natuurgetrouw geluid.
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

AkTeVox

Citaat van: John Wx op maart 04, 2012, 14:23:24
ook veel plezier met tillen  8-)

Inderdaad de Montan MKV zet 55kg op de schaal.  :yes: :yes: :yes: