audio bij dv4001

Gestart door averwijlen, maart 06, 2012, 14:58:31

Vorige topic - Volgende topic

weet iemand een oplossing of doe ik iets fout?

audioprobleem dv4001
0 (0%)
verkeerde instelling dv4001
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

averwijlen

Als ik een film kijk op mijn dv4001 en ik wil mijn versterker niet aanzetten(dus geluid via hdmi op plasma) dan moet moet ik eerst in het audiomenu v/d dv4001 hdmi-audio op aan zetten, wil ik nu wel via mijn sr4001 luisteren dan moet ik weer in datzelfde menu de optie hdmi-audio op uit zetten . dit is heel omslachtig, kunnen deze twee opties niet naast elkaar op aan blijven staan? dvd en versterker zijn coaxiaal met elkaar verbonden en dvd met hdmi naar plasma.

madevt

Als je de DV4001 rechtstreeks met HDMI op TV aansluit, en de TV met de HDMI aansluiting met ARC via HDMI 1.4 met je SR aansluit.
Dan stuurt je TV de audio van je DV4001 waarschijnlijk wel door naar je SR.

Vlearmoes

via deze omweg loop je kans op lip-sync problemen  :-(
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Wat voor een reciever heb je en wat voor tv heb je
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

averwijlen

Hallo,

Bedankt voor het reageren.
Mijn versterker is de sr4001
tv is panasonic plasma tx46g20

madevt

ik heb zelf de SR6005 met de UD5005 maar de SR stuurd zowel de audio als het beeldsignaal door naar mijn TV ook als die uit staat. Dus gewoon je DV naar je SR via HDMI en met HDMI weer naar je TV en je kan zelf kiezen of je wel of niet je SR aanzet voor het geluid.
Werkt inieder geval wel bij mij.

averwijlen

als mijn sr uitstaat stuurt hij op deze manier geen audio door van mijn dv naar mijn tv