Marantz NA7004 front usb hoge resolutie ?

Gestart door Gust0, februari 21, 2012, 18:00:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gust0

Hallo,zou er iemand mij kunnen vertellen of er via de front usb van de NA7004 flac files in 24/96 kunnen worden afgespeeld van een stick of harde schijf ?
Ik ben namelijk erg geinteresseerd in dit toestel maar dit zou wel het hoofddoel zijn voor aanschaf.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet. G.

JohnWx

Citaat van: Gust0 op februari 21, 2012, 18:00:35
Hallo,zou er iemand mij kunnen vertellen of er via de front usb van de NA7004 flac files in 24/96 kunnen worden afgespeeld van een stick of harde schijf ?
Ik ben namelijk erg geinteresseerd in dit toestel maar dit zou wel het hoofddoel zijn voor aanschaf.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet. G.

Marantz heeft het alleen in de handleiding over usb stick of ipod (geen HD)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Gust0

...en staat er in de handleiding dat Flac van de front usb kan gelezen worden vanaf een usb stick ? bedankt alvast

Marvin

Handleidingen kan je gewoon downloaden, Google is hierin je gesprekspartner...
John heeft geen NA thuis staan... ;)



Gust0

Bedankt voor de update maar dat is nu juist het probleem ! op de handleiding is dit niet duidelijk weergegeven en alvorens ik me de investering wil doen zou ik dit toch graag te weten komen  :-) de Marantz produktmanager beweert namelijk dat het niet mogelijk is om Flac bestanden af te spelen via de front usb ingang en laat dit nu DE hoofdreden zijn om me dit toestel aan te schaffen ! Namelijk Hires bestanden afspelen via de front usb. Grtn  :wink:

sattie

Maak anders een USB stick met de bestanden erop en ga naar een winkel waar je het kunt proberen.

Xplod

#6
Citaat van: Gust0 op februari 21, 2012, 18:00:35
Hallo,zou er iemand mij kunnen vertellen of er via de front usb van de NA7004 flac files in 24/96 kunnen worden afgespeeld van een stick of harde schijf ?
Ik ben namelijk erg geinteresseerd in dit toestel maar dit zou wel het hoofddoel zijn voor aanschaf.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet. G.

Ja dat werkt toch in ieder geval prima vanaf een usb-stick .... net uit geprobeerd.
Wat is er momenteel aan het spelen vanaf een usb-stick vooraan .... uitgelezen met dBpoweramp;

Artist
Title
Album The Nordic Sound: 2L Audiophile Reference Recordings
Track
Disc
Genre Classical
Year 2009
Rating
Composer
Size 1,28 GB  (49% Compressed)
Original Size 2,51 GB
Length 1 hour 18 minutes
Channels 2  (stereo)
Sample Rate 96 KHz{CR}
Sample Size 24 bit
Bit Rate 4,608 kbps  (DVD)
Encoder FLAC reference libFLAC 1.2.1 20070917
Encoder Settings
Audio Quality Perfect (Lossless)
Contains Album Art, CRC, ID Tag [Vorbis Comments]
Channel Mapping
File The.Nordic.Sound-2L.Audiophile.Reference.Recordings.(2009).LPCM.2.0.24bit-96kHz
Type Free Lossless Audio Codec File    [.flac]


Alsjeblieft  :wink:

.... en hoofddoel ... aheum ... wacht maar tot je deze duizendpoot beter hebt leren kennen.
Nog ter info,de type B usb aansluiting aan de achterzijde slikt ook prima 24/96 maar dan in mijn geval komende vanaf mijn laptop.

Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

JohnWx

Citaat van: marvin op februari 21, 2012, 19:18:55
Handleidingen kan je gewoon downloaden, Google is hierin je gesprekspartner...
John heeft geen NA thuis staan... ;)

sssssssssssss  laat me in die waan  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Gust0

Bedankt voor je reactie XPLOD , ik heb er me prompt eentje aangeschaft en moet zeggen in één woord schitterend  :-D ik heb alle mogelijkheden nog niet geprobeerd maar een 24/96 langs de front usb heeft me al overtuigd van de juistheid van m'n aankoop wow zeg ..... groeten aan iedereen

Xplod

#9
Citaat van: Gust0 op februari 29, 2012, 12:51:09
Bedankt voor je reactie XPLOD , ik heb er me prompt eentje aangeschaft en moet zeggen in één woord schitterend  :-D ik heb alle mogelijkheden nog niet geprobeerd maar een 24/96 langs de front usb heeft me al overtuigd van de juistheid van m'n aankoop wow zeg ..... groeten aan iedereen

Mensen twijfelen véél te lang om ja dan niet een NA7004 aan te schaffen  :?
Niet doen .... het is een schitterende duizendpoot die zijn iedere € waard is  :angel:

Have fun met je nieuw speeltje Gust0.

Indien je een iPhone, iPod Touch of iPad in je bezit hebt ..... gauw de Wizz App uitproberen in de Apple store want de web interface trekt op niet veel.
Hoogtijd dat Marantz daar eens iets aan doet.
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

brambo1982

Bedankt voor jullie waardevolle informatie. Ik ga dinsdag het volgende kopen:


  • PM7004
    NA7004
    Monitor Audio RX6 hoogglans zwart
    Monster 850 interlink kabel
    10 meter 4mm2 hoogwaardige kopere luidsprekerkabel

Ik kijk uit om de NA7004 te gebruiken, ik ben van plan om de NA7004 via een powerline (UTP kabel via wandcontactdoos) naar mijn router te verbinden, waarschijnlijke een betaalbare 100MBPS.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? en misschien wat tips heeft?

groeten, Bram