Sinds een week ben ik in het beit van een Marant SR5006.
Een geweldig aparaat. In ieder geval dat dacht ik toen ik in de winkel stond.
Eenmaal thuis aangekomen als kind zo blij, gelijk uitgepakt en aangesloten.
De luidsprekers (KEF's), de AC Ryan, Internet, UPC box, stroom en ... een heleboel lege ongebruikte HDMI uit- en ingangen. Want ik heb o als nog een paar in ons land een oude breedbeeld TV (die niet stuk te krijgen is).
Wat muiek opgeet en luisteren.
Toch moet ik wat kunnen instellen, maar hoe. In de korte beschrijving staat dat ik de HDMI kabel op de TV moet aansluiten, maar daar it alleen twee scart aansluitingen op. Dan maar eens op internet zoeken (zo kwam ik op dit forum terecht) en ook daar staat niks. Niemand met mijn probleem.
zelfs op mijn android telefoon naar een app gezocht. De marant remote controler. Hierop kan ik i.i.g. wat meer instellen, zoals het schakelen tussen MCH STEREO, DTS SURROUND, etc. Maar ik kon nog niks instellen.
En toen bedacht ik me, wat via een telefoonnetwerk te bedienen is moet haast wel ook via het netwerk te benaderen ijn. En ... Ja hoor.
Nu kan ik eindelijk mijn Marant gaan instellen, via de laptop.
Hier een korte beschrijving (voor diegene met hetelfde probleem)
Windows 7
1. Marant aanetten en aangesloten op je thuis netwerk
2. ga naar start en vervolgens naar "Apparaten en printers"
3. als het goed is staat bij apparaten "marant:[sr5006]"
4. klik op en symbool en vervolgens rechter muisknop --> eigenschappen
5. een nieuw dialoogscherm wordt geopend en daar staat onder de derde tabblad onder "Apparaatgegevens" de "Webpagina". Klik hierop.
6. nu wordt een verbinding gemaakt met je Marant en kom je op de startpagina (Web Controller marant:[SR5006].
7. je kunt hier klikken op MAIN ZONE om zo je Marant te bedienen vanuit je laptop. hier kun je dus je Marant mee bedienen, net zoals dat kan met de APP op je android of IPhone/IPad
8. om terug te gaan klik je op backspace of het pijltje
9. klik nu onderaan op SETUP MENU en het menu wordt geopend.
10. klik op SYSTEM SETUP en ......... voila, het menu.
zo nu ga ik eens lekker alles instellen onder HDMI aansluiting.
Werkt dit ook bij andere typen zo?