SS-99 speakers

Gestart door Pieterkl, februari 24, 2012, 17:39:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pieterkl

Geachte forumleden!

Onlangs heb ik van mijn schoonbroer die zijn garage leegmaakte een stel speakers onder het stof vandaan getrokken. Het betreft 2 in vrij goede staat verkerende SS-99 speakers. Helaas valt er bijzonder weinig te vinden over gebruikerservaringen, verdere specificaties en testresultaten te vinden op het internet. De enige link die ik kon vinden was vanuit dit forum uit 2007. Ook de zoekfunctie brengt mij weinig resultaat helaas.

Bij een van de speakers is ook de schuimrubberen rand die de conus op de plek houdt zodanig vergaan dat deze compleet verwijderd moet worden en opnieuw gemaakt moet worden.

Mijn 2 vragen zijn dus: Wat zijn zoal de ervaringen over deze speakers, in andere woorden, ben ik een vrolijke jongeman als ik deze aan zou sluiten voor wat bioscoop- en muziekspectakel? En kan ik de vergane ring zelf vervangen (zo ja, waar zijn deze te bestellen) of moet daar een reparateur aan te pas komen, zo ja, wie is er aan te raden?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Met vriendelijke groet,

Pieter

mountainbiker

Er is over dit onderwerp een kleine twee maanden geleden een topic geweest.het ging om reparatie van 2 paar Mission speakers.
http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,7919.0.html
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

Pieterkl

Hartelijk dank voor de link, die kan ik goed gebruiken. Zijn er nog mensen die wat gebruikerservaringen of tips waarop de SS-99 het beste aan te sluiten is willen delen?