Niet vinden van de reciever (SR5006) via de iPod

Gestart door MarcoG, februari 22, 2012, 22:49:06

Vorige topic - Volgende topic

MarcoG

Al enige tijd heb ik nu de SR5006

Prima versterker.

Alleen heb ik last van het feit dat de iPod de reciever niet kan vinden.

Als ik bijv. een tijdje muziek heb geluisterd en ik zet hem uit en de volgende dag wil ik opnieuw muziek luisteren dan krijgt de iPod geen verbinding met de reciever of hij zegt dat de reciever al gekoppeld is aan een ander apparaat.
Als ik dan de stekker uit de reciever haal en hem dan opnieuw aanzet dan werkt hij wel weer.

Heeft iemand een idee hoe dit kan?

Alvast bedankt.

rolk

Het zou kunnen dat je versterker geen "vast" IP adres heeft. Normaal vraagt die aan je router om een adres bij het opstarten (via DHCP). Meestal deelt je router dan een IP adres uit uit een verzameling van nog vrije adressen. Die toewijzing van adressen verloopt ook nog wel eens. Hierdoor kan het IP adres van de versteker dus af en toe veranderen. Het kan zijn dat de iPod daar last van heeft.

Vaak kun je in de router instellen dat je bij aanmelding van een bepaald apparaat met een specifiek zg. MAC adres een vast IP adres moet worden teruggegeven. Dan is de versterker altijd op hetzelfde IP adres te vinden, en raakt de iPod 'm niet meer kwijt.

Mocht je hulp nodig hebben bij het instellen van zo'n vast IP adres dan laat dat maar even weten.