Marantz SR6005 samen met Focal 726 & 706S, wat een huwelijk!!

Gestart door Luuks, maart 23, 2014, 18:04:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Luuks

Ben een gelukkig man, ja ja mijn vrouw ook!!!!!!

Dit weekend heb ik mijn audio set kunnen completeren met een 2e set van Focal 706S. Ja... het is een oudere speaker maar doet niet onder voor het moderne "spul".
2 Weken eerder heb ik van Focal de 726 huidig model aangeschaft. Op dit moment dat ik zit te type draait de cd van Paco de Lucia "antologia" heerlijk om het heldere gitaar geluid door je kamer te horen. Soms loop ik naar de voorkamer dan weer naar de achterkamer waar de 706 staat. Verschil...... ja iets, de grote jongens komen wat volwassener over wat steviger, de gitaar klinkt meer door.
Nou de komende weken kijken of het geluid nog mooier gaat worden.

xander32

#1
Jouw vrouw is ook een gelukkige man ...
Geen probleem hoor, wij zijn hier tolerant





:-D

bas focal marantz

Citaat van: xander32 op maart 23, 2014, 19:30:48
Jouw vrouw is ook een gelukkige man ...
Geen probleem hoor, wij zijn hier tolerant





:-D
Focal  pompom
Leuk om eens iemand op het forum tegen te komen die blij met zijn focal speakers is .

Luuks

Oggghhhhh, een beetje creatieve schrijf stijl maakt het lezen en ontvangen van reacties alleen maar leuker.

xander32

... maar ik herken jouw enthousiasme betreft de Focal - Marantz combi zeker wel. Heb deze bij forumgenoten mogen beluisteren en heb zelf ook een combi gehad van SR8002 en Focal Chorus 800-serie.

Cornelis1921

Citaat van: bas focal marantz op maart 23, 2014, 23:13:29
Focal  pompom
Leuk om eens iemand op het forum tegen te komen die blij met zijn focal speakers is .
De combinatie Marantz/Focal is sinds jaar en dag een gelukkige en heeft al heel wat muziekliefhebbers blijer gemaakt, Bas. Dit niet om jou te beleren, maar slechts om jou aan te vullen. byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

audiof. zonder budget

Citaat van: bas focal marantz op maart 23, 2014, 23:13:29
Focal  pompom
Leuk om eens iemand op het forum tegen te komen die blij met zijn focal speakers is .

Focal zijn over het algemeen genomen erg fijne luidsprekers. Inderdaad maar beperkt bekend. De genoemde types zijn goedklinkend en detailrijk.... kan me voorstellen dat het een prima combi met de SR6005 is.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df