Marantz SR6200 Valt uit

Gestart door Maze, februari 16, 2012, 14:17:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maze

Ik heb vorige week een tweedehands Marantz SR6200 gekocht en deze nu tijdelijk aangesloten op een 5.1 Premiere setje van Mordaunt-Short.

Na het aansluiten heb ik de versterker uitgetest met behulp van een Marantz DVD speler die ik via digitale coax had aangesloten. Zowel in stereo als surround werkte alles. Ik heb daarna 's avonds via een Blu-ray speler +- twee uur lang een blu-ray gekeken. Dit ook zonder problemen.

Vandaag zet ik de receiver aan om een cd af te spelen en de versterker valt nu iedere keer na 2-10 minuten uit zonder een melding weer te geven op het display.

Als ik de versterker enkel los op de stroom aansluit zonder de boxen, dvd-speler of blu-ray speler aangesloten te hebben viel de versterker ook binnen twee minuten uit.

Heeft iemand enig idee waar dit probleem door veroorzaakt kan worden en of er een makkelijke manier is om dit op te lossen? De verkoper lijkt tot nu toe in ieder geval niet te willen meewerken, omdat hij aangeeft een werkend apparaat te hebben geleverd.

HAL9000

Met  uit  bedoel je  standby?

2  dingen: 1 een andere  IR signaal  zet  de  receiver uit?  iemand  met zelfde  frequentie  afstand bediening.
                2 een van de  eindversterkers of  de voeding is  niet goed waardoor  de versterker uit word gezet. Maar meestal  krijg je dan eerst een ERROR melding of  iets  dergelijks op het  scherm.

En is  het iedere  keer 2min?  of  ook langer. (wisselend)
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maze

Ja hij gaat naar standby.

Een andere afstandbediening die hem uitschakelt is helaas niet mogelijk. Aangezien ik alleen in de kamer was op het moment dat het gebeurde, zonder een afstandbediening te gebruiken.

Ik heb er niet met een timer naast gezeten. Het is geloof ik ook wel langer dan twee minuten geweest, maar niet langer dan 10. Van de 8-10 keer dat hij nu is uitgevallen is het echter iedere keer geweest zonder dat ik zelfs maar een heel nummer heb kunnen afluisteren.

Ik heb hem inmiddels ook al een keer opengemaakt om te zien of ik iets bijzonders kon zien, maar ik heb er eerlijk gezegd zelf niet genoeg verstand van om daar serieus over te oordelen.


HAL9000

ik zou  even  contact opnemen met service  centrum elst.  Deze  is  de  officiĆ«le  reparatie dealer voor het nieuwere marantz  apparatuur.  Zij zullen dit probleem vast wel eens eerder hebben  gehad en gedocumenteerd.

Succes  :-)
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maze

Ok bedankt. Dan ga ik dat eens proberen. Kijken of zij een oplossing hebben.