Problemen afspelen Mediaplayer

Gestart door Boot777, januari 03, 2012, 14:26:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Boot777

Hallo medeforum genoten,

Sinds een aantal weken trotse bezitter van een Marantz SR6005 receiver.

Als ik een film oid. opstart duurt het soms wel 20 sec. voordat hij begint. Hij zoekt eerst, dan vind hij de speakers, dan heb ik een sec. beeld vervolgens valt het beeld weg, geluid valt ook weg, dan heb ik weer geluid en na een tijdje beeld. In de ergste gevallen kan het al met al wel 20 sec. duren.

Heb hem als volgt aangesloten: Mediaplayer gaat via hdmi in de ''BD'' aansluiting en via de ''out arc'' via hdmi naar de tv.
Receiver ingesteld op: BD hdmi>hdmi1, digital>opt1, geluid gaat dus optisch.

Al geprobeert de upscale functie uit te zetten maar dat helpt niks. Andere ingangen bied ook weinig uitkomst. Heb hea. al geprobeert en kom er niet uit, wie kan mij helpen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

still life

waarom het geluid apart (optisch) ?

hdmi naar de SR & hdmi out naar je tv moet volstaan..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

frederickpoell

Citaat van: still life op januari 03, 2012, 17:06:30
waarom het geluid apart (optisch) ?

hdmi naar de SR & hdmi out naar je tv moet volstaan..

DAT is de oplossing ! Zo heb ik 'm ook aangesloten  :yes:
Woonkamer:
Marantz SR5005
B&W 685 / 686 / CC6 center / AS6 sub / FS700
PS3 slim (blu-ray)
Philips 46PFL8685 Led 46 inch. ambilight 3D
Cisco 8455 DVB HD-decoder/PVR
A.C. Ryan PlayonHD2! mediaplayer 1TB

Slaapkamer: Marantz SR4001 - CD6002 - B&W 570

Stadium III

Hoe staat de mediaplayer ingesteld
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Boot777

#4
Had het geluid in het begin al via de HDMI maar omdat ik toen het probleem ook al had via optisch geprobeert.

Zat ik net wat in het menu van de receiver te checken valt steeds het beeld weg. Het moet na mijn inziens een instellings fout zijn, maar welke kom ik niet achter.

mediaplayer staat goed ingesteld! Bij mij vorige receiver nooit problemen gehad met deze instellingen.

Wie heeft er suggesties?

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Boot777


jakob

Als je meerdere kabels hebt geprobeerd, en meerdere ingangen op de SR, lijkt mij toch dat er iets mis is. Probeer eens met een andere resolutie op de BD(al is het maar om te testen...)

Enkel via HDMI doorlussen moet zeker werken...

Boot777

Had ik ook al eens geprobeerd, helaas.
Denk nu ook dat er een defect inzit! Gister nieuwe HDMI kabels gehaald maar het haalt allemaal niks uit (daarvoor had ik geleende gebruikt om te testen) aankomende week Marantz maar eens even bellen.

Wil een ieder die moeite heeft gedaan mij te helpen vriendelijk bedanken.

Groet

Wimlex

Boot777

Wanneer alles opgelost is laat ik het jullie weten, uiteraard ook wat er aan de was.

Mels.Huijbers

Citaat van: Boot777 op januari 03, 2012, 14:26:55
Hallo medeforum genoten,

Sinds een aantal weken trotse bezitter van een Marantz SR6005 receiver.

Als ik een film oid. opstart duurt het soms wel 20 sec. voordat hij begint. Hij zoekt eerst, dan vind hij de speakers, dan heb ik een sec. beeld vervolgens valt het beeld weg, geluid valt ook weg, dan heb ik weer geluid en na een tijdje beeld. In de ergste gevallen kan het al met al wel 20 sec. duren.

Heb hem als volgt aangesloten: Mediaplayer gaat via hdmi in de ''BD'' aansluiting en via de ''out arc'' via hdmi naar de tv.
Receiver ingesteld op: BD hdmi>hdmi1, digital>opt1, geluid gaat dus optisch.

Al geprobeert de upscale functie uit te zetten maar dat helpt niks. Andere ingangen bied ook weinig uitkomst. Heb hea. al geprobeert en kom er niet uit, wie kan mij helpen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Kan het niet aan de TV liggen.

Het zou kunnen zijn dat de versterker aan het zoeken is welke ingang deze zou moeten nemen. M.a.w Digital > opt1 MOET uit staan. Alleen op die ingang HDMI zetten. Een andere oplossing zou zijn de versterker niet op Auto zetten maar b.v. standaard op DTS of stereo proberen.

Boot777

Als ik de resolutie van de mediaplayer op auto zet ipv. op 1080P 50 hz is het wel goed.
Het nadeel ervan is dat de mediaplayer op de auto stand een veel lagere resolutie hanteert dan de 1080P. Dit geld overigens alleen voor het menuscherm. De bron word wel 1080P afgespeeld.

Zou het hem in de Mediaplayer kunnen zitten ipv. receiver? En kan iemand dit gedrag verklaren?