Nieuwe versterker Marantz kopen?!

Gestart door David Stolk, januari 29, 2012, 05:21:44

Vorige topic - Volgende topic

David Stolk

Beste Marantz Experts,
Ik wil graag een nieuwe versterker kopen!

Wat heb ik nu:

Versterker Marantz SR5500
DVD speler Marantz DV4500
Sony Playstation 3
3D TV Sony KDL 46HX920

De versterker en dvdspeler geef ik graag aan mijn lieve oudere broer, welke helemaal opnieuw moet beginnen!

OK het geeft mij een kans om te kijken naar wat er nu beschikbaar, beter en nieuwer is. En ik kijk vannacht op de Marantz site - en dat lijkt geen crime, NEE ik zag een heerlijk mooie strakke zwarte versterker, SR7005 of zoiets!
Echter moet het wel aansluiten op mijn wensen, MAAR wat zijn mijn behoeften eigenlijk?
Als volgt:

1. Ik ben helemaal gek van mooie (stereo) muziek, evt met hoofdtelefoon HD650 Senheisser, is a MUST!
2. Ook ben ik helemaal gek van films (ik zit nu nog op het niveau van DVD, ik heb een PSP dus ik kan bluray gaan bekijken?
3. Interessant is dat Airplay, ik vind het interessant om eventueel in de keuken en slaapkamer muziek te luiateren en ik heb een Ipad2 ?!
Alleen ik snap niet dat gedoe met versterker of een voorversterker, dus WAT MOET IK DOEN.

Leuknals jullie antwoorden, ik antwoord zoiezo via dit forum terug!
Thanks en een hele mooie Zondag!
Groeten David.
Twijfel brengt u de Waarheid.

still life

vooreerst, welkom hier david..

Citeerik zag een heerlijk mooie strakke zwarte versterker, SR7005 of zoiets!

dat is de huidige topper, multichannel receiver (integrated)

Citeer1. Ik ben helemaal gek van mooie (stereo) muziek, evt met hoofdtelefoon HD650 Senheisser, is a MUST!

in elk geval mogelijkheden zat met eerder vermeld muziekdoosje, waaronder ook luisteren met koptelefoon

Citeer2. Ook ben ik helemaal gek van films (ik zit nu nog op het niveau van DVD, ik heb een PSP dus ik kan bluray gaan bekijken?

psp ?  clown1 dat moet vast ps3 zijn & die kan BR draaien idd..

Citeer3. Interessant is dat Airplay, ik vind het interessant om eventueel in de keuken en slaapkamer muziek te luiateren

airplay is tegenwoordig gratis op dat app

als de set in de woonkamer staat, luistert de keuken makkelijk mee

een verdiep hoger klinkt het wel minder zuiver..tenzij je dat bvb als zone2 bekabelt..

CiteerAlleen ik snap niet dat gedoe met versterker of een voorversterker,

de SR7005 is integrated, dwz die is voor & eind in 1..
doorgedreven scheiding kan aardig in de papieren lopen & het wordt er allemaal niet eenvoudiger op..

Citeerdus WAT MOET IK DOEN.

van mij moet je niks, maar ik kan je een SR7005 wel warm aanbevelen..  :-D

tot slot, 1 vraagje terug: wat heb je voor speakers staan ?
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WilliamB

Hallo David, welkom op dit forum.

Heb zelf de SR7005, en ben daar erg tevreden mee.
In jou geval een prima keus, zeker met die wensen van jou.

Kijk ook een keer naar Onkyo.

Veel succes met je aankoop.

Gr.William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantz 81

Hallo David,

Welkom hier aardig van je dat je het weggeeft aan je broer  :-)

De SR7005 is een zeer goede Reciever paar flinke stappen beter als je nu hebt  :yes:

Men neef heeft een Harmon Kardon dvd speler ( verglijkbaar met UD5005 ) en hij heeft ook een Xbox360 dat is toch wel een flink beperkende factor in de geluids/beeld kwaliteit en sourround weergave

Aangezien je ook graag muziek luistert zou ik er ook een cd speler bijkopen bijvoorbeeld de CD6004

Cornelis1921

hello David, welkom hier ook namens een dedicated stereoman. Ik hoop dat dit leuke forum je veel gezelligheid en ondersteuning geeft in het bedrijven van ons aller geliefde hobby; audio en muziek (volgorde naar wens). Groetjes van Cor.  byebye
P.S. Veel succes en (luister)plezier met je nieuwe aankopen.
TTIWWP, al je dat maar in je oren knoopt. :wink:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *