Tv kijken en cd luisteren tegelijk?

Gestart door Henk05, januari 27, 2012, 18:44:48

Vorige topic - Volgende topic

Henk05

Sinds vanochtend de trotse bezitter van een marantz sr5006.
Alles mooi aangesloten via hdmi... Ben van oudsher gewend om met optische digitale kabels te werken maar ik lees overal dat hdmi beter is.

De opstelling:
1x bluray speler hdmi in
1x satelliet ontvanger hdmi in
1x pc aangesloten via tulp
1x hdmi van de marantz uit naar de tv

Nu wil ik graag tv beeld via de satellietontvanger kijken en ook gelijktijdig cd's kunnen luisteren vanaf de bluray speler of de pc. Ik kan maar niet vinden of en hoe dit kan/moet.

Vind het zonde om de apparaten niet via de marantz maar voor beeld rechtstreeks op de tv aan te sluiten en weer met optische kabels te gaan werken....

Wie weet de oplossing?

Henk

Johan van Loon

Beste Henk.

Als je op pagina 107-109 kijkt van de handleiding (input Assign), kun je misschien de oplossing vinden.
Ik heb zelf geen ervaring met geluid en video uit verschillende bronnen.
Overigens is HDMI de gemakkelijkste en beste verbinding als alle apparaten hiervoor geschikt zijn.

Succes!

dmeerpa

Je zal vermoedelijk de CD speler (in uw geval vermoedelijk de Blu-Ray) ook analoog moeten aansluiten.
In de menu kan je inderdaad zeggen de de video uitgang bij CD = HDMI van de satellite ontvanger.

En als de DAC van de CD speler beter is dan die van de receiver zal het nog beter klinken ook ;-)
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Henk05

Hartelijk dank voor jullie tips. Het menu input assign heb ik inderdaad tot in den treure doorgespit maar het lijkt erop dat de receiver deze combinatie niet toestaat.
als je bij cd in kolom hdmi de hdmi poort voor video wilt selecteren, blijft het vakje leeg en staan er 3 streepjes :-( ik blijf doorpuzzelen vandaag....

Henk05

Het instellen is in,iddels gelukt maar geen beeld als resultaat. Denk dat de receiver niet kan multitasken. Inmiddels de tv weer rechtstreeks op de satellietontvanger aangesloten, stuk praktischer voor mij. :-)