NR1602 & XBOX 360 Dolby Digitial

Gestart door shampoo, januari 23, 2012, 15:57:21

Vorige topic - Volgende topic

shampoo

Via HDMI heb ik mijn XBOX 360 aangesloten op mijn NR1602. Via mijn Logitech Harmony zet ik eerst mijn versterker aan en dan pas de XBOX360.

Het probleem is dat wanneer de NR1602 nog niet heeft aangestaan (ja, de stroom gaat er af 'snachts, ik doe niet aan standby) het geluidsspoor, bij de opstartprocedure zoals hierboven, in stereo weergegeven wordt. Instelling staat op auto decode. Als ik na het opstarten de xbox even uitschakel en weer aanzet heb ik wel Dolby Digital in de display van van de Marantz.

Als ik alles weer uitzet (vanuit standby) en weer aan blijft het geluid Dolby Digital. Ook als ik intussen andere HDMI apparaten heb gebruikt.

Opstartvolgorde veranderen maakt niets uit. Ook pauzes inprogrammeren bij het opstarten van de XBOX & Marantz niet. Het van te voren zetten op game en of dolby ipv autodecode werkt ook niet. Hoe krijg ik dit gefixt?

still life

Citaat van: shampoo op januari 23, 2012, 15:57:21Het probleem is dat wanneer de NR1602 nog niet heeft aangestaan (ja, de stroom gaat er af 'snachts, ik doe niet aan standby) het geluidsspoor, bij de opstartprocedure zoals hierboven, in stereo weergegeven wordt. .

Hoe krijg ik dit gefixt?

de NR op standby laten..

anders, telkens weer:

CiteerAls ik na het opstarten de xbox even uitschakel en weer aanzet heb ik wel Dolby Digital in de display van van de Marantz.

oplossing had je zelf al bedacht..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300