SR 6004, digibox kijken en terzijl cd luisteren

Gestart door essit, januari 08, 2012, 14:44:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

essit

hoi Marantzfans,

heb de manual al uitgepluist maar geraak er jammer genoeg nog niet veel wijzer uit, noob in AV-land.

Zoals mijn topictitel al duidelijk maak: ik wil bv. een reeks kijken via mijn digibox en ondertussen muziek via de cdspeler kunnen beluisteren.

Is dit mogelijk en zoja hoe sluit ik de boel aan? Zonder zone A-B gebruik?


alvast bedankt voor jullie tijd


set:  sr6004
         ud5004
         Jamo 606 HCS 6

Stadium III

Je kunt maar 1 ingang per keer weergeven naar mijn weten
Dus tv kijken en cd luisteren zal niet tegelijk gaan
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Janver

Dat doe ik ook regelmatig:

mijn humax zit via hdmi aangesloten en heb deze staan op "DSS".

mijn speler(Sonos) zit analoog aangesloten op de Marantz Cd ingang.

Ik zet eerst de humax aan en de receiver op DSS; daarna druk ik cd in (niet via de draaiknop omdat je dan langs vele andere inputs gaat en het beeld verdwijnt) en het het beeld blijft aan.

De Cd input moet niet op Pure Direct hebt staan, maar op gewoon Auto / Stereo / Source direct en dan blijf ik het beeld behouden.

Ik weet niet hoe het zit als de cd digitaal aangesloten zit.
Hier kan uw reclame staan!

essit

ga voorlopig extra kabel van digicorder naar tv gebruiken... makkelijkste oplossing is soms de beste :lol:

Stadium III

Citaat van: Janver op januari 08, 2012, 15:10:10
Dat doe ik ook regelmatig:

mijn humax zit via hdmi aangesloten en heb deze staan op "DSS".

mijn speler(Sonos) zit analoog aangesloten op de Marantz Cd ingang.

Ik zet eerst de humax aan en de receiver op DSS; daarna druk ik cd in (niet via de draaiknop omdat je dan langs vele andere inputs gaat en het beeld verdwijnt) en het het beeld blijft aan.

De Cd input moet niet op Pure Direct hebt staan, maar op gewoon Auto / Stereo / Source direct en dan blijf ik het beeld behouden.

Ik weet niet hoe het zit als de cd digitaal aangesloten zit.

Ook nieuw voor mij
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

still life

Citaat van: essit op januari 08, 2012, 15:19:09
ga voorlopig extra kabel van digicorder naar tv gebruiken... makkelijkste oplossing is soms de beste :lol:

:yes:

hdmi direct naar je tv & geluid digitaal naar je SR laat je toe om tv te kijken zonder de SR
(of je kan tegelijk wat anders doen met de SR, bvb een cd afspelen)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Xplod

#6
Als ik effe mag inpikken ... ik heb nl. ook een vraagje over dat zone-gedoe  redface

Ik heb een SR5004 waarmee ik bi-amp. De surround back/speaker C luidspreker uitgangen kan ik er dus niet meer voor gebruiken. Ik zie wel dat er een Zone A pré-out op de SR aanwezig is.

Waar ik eventueel naar toe wil is om een simpele amp samen met een paar kleine bookshelfs te installeren in de keuken. Een Sonos systeempje zou ook nog een leuke optie zijn hier denk ik.
Ik wil in mijn keuken naar alles kunnen luisteren wat nu analoog op mijn SR5004 is aangesloten en dit terwijl de dochter wat TV kijkt of met de PS3 gamed in de main zone.

Ook wil ik overal tegelijk naar dezelfde bron kunnen luisteren .... bvb. naar een CD of m'n NA en dit zowel in de main-zone als in Zone A, wat in mijn geval de keuken zou zijn.

Gaat dit lukken, .... kan dit ?
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

Marvin