variabele analoge output marantz cd-spelers

Gestart door mahansz, augustus 17, 2009, 18:41:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mahansz

Hoe goed is de variabele analoge output (geen idee of ik het zo goed zeg, of dat er een betere term is...  :lol:) van de marantz cd-spelers? In mijn ogen niet al te best, 'k zal het even uitleggen:
Bij veel cd-spelers kan je (via de AB) het analoge uitgangsvolume van de speler beinvloeden. Standaard staat ie op maximaal, maar dit kan je dus dempen. Nu ben ik lekker wat piano-muziek aan het luisteren, iets wat je speakers flink aan het werk zet (piano is één van de instrumenten waar een speaker erg veel moeite voor moet doen om het mooi weer te geven, m.a.w. hij wordt flink belast).
Anyway, het volume van de amp ging lekker ophoog en tot mijn ergernis klonk er een vervorming van het geluid.. Vervolgens heb ik het analoge signaal van de cd-speler verzwakt en de amp weer een tikkie omhoog gedaan, zodat ik op hetzelfde totaalvolume als daarnet zat, en................. niks! geen vervorming!

Nu concludeer ik dat variabele analoge output dus lang niet zo goed is, of is dit te kort door de bocht? Ik ben benieuwd!
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

MadVillain

hier ergens moet nog een draadje over hetzelfde onderwerp.

maar daar was het juist een theorie.

zelf heb ik het uitgeprobeert en ik ervaar hetzelfde als jou.

mahansz

kan wel kloppen, ik heb een hele tijd (lees 1,5 jaar) geleden ook een soortgelijke ervaring gepost, kon m niet meer vinden..
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen