SR7005 problemen welke router/modem

Gestart door tech4all, december 26, 2011, 15:30:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tech4all

Hallo Allemaal
ik zit met wat problemen op een SR7005 icm een qnap NAs en een KPN experia modem/router.
Airplay wordt oa niet gededecteerd en de media server wil nog wel eens spontaan verdwijnen.
Nu heb ik begrepen dat sommige routers Airplay blokkeren. Dit is oa het geval bij de nieuwe Ziggo routers.

Wie heeft er geen problemen met de SR7005 icm airplay en een NAS schijf via twonky?
Welk merk en type router gebruik je in dit geval?

Faxe

Vanf mijn Synology Nas (DS211J) kan ik via Wifi en via UTP kabel probleemloos streamen naar mijn SR 7005. Gebruik een Speedtouch 716 modem met ingebouwde router switch. Nas staat op zolder en is via een switch aangesloten op de modem die in de meterkast staat. Vanaf daar gaat er een kabel naar een andere switch waar ik mijn hifi apparatuur op heb aangesloten.

Heb je het al geprobeerd met een UTP kabel. Wifi werkte bij mij in eerste instantie ook niet. Nadat ik in het modem "Multicast toestaan vanaf breedbandnetwerk" heb aangezet was dat probleem opgelost.

dmeerpa

Thecus N5500 NAS met Twonkymedia server.
Als router een Linksys WRT320N, maar deze is geflashed met de Tomato firmware build ik gebruik de Tomato Toastman builds en de standaard kabelmodem-router van Telenet. Ik vermoed HGW 3.0 of een CBN CV6181E EMTA 3.0.
verder steekt er ook nog een 4 poort 3com switch tussen.

De NAS is via 1Gb verbonden met de WRT320N, deze op zijn beurt via 1Gb aan de Telenet router. Vandaar gaat het naar de 100Mb 3com switch. En daaraan hangt de SR7005.

Voor zover ik de netwerk functionaliteiten al heb gebruikt werkte alles vlekkeloos.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

sattie

Heb je ook al eens vaste ip nr's geprobeerd ?

tech4all

Ik ga komende maanfdag weer experimenteren met andere router en vaste ip's ik laat het resultaat weten