marantz cd 14 of cd94mk2

Gestart door barteld, oktober 03, 2011, 16:18:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

barteld

hallo marantzforummers

Ik ben nieuw hier(lees al een tijdje zo af en toe mee).
Ben na mijn surroundapperatuur, die ik compleet heb weggedaan, weer stereo aan het opbouwen.

Mooie (tweedehands)apperatuur, de laatste tijd aangeschaft , waaronder een PM14mk2KI ,  cd 16 en DR700 (cdrec.)
Ik heb ze aan Fabers Grand Piano Domus speakers staan.

Voor mijn tweede set up heb ik een pm78, dual 701 en wil daar nog een cd speler bij.

Nu heb ik het liefst(gevoelsmatig) een cd94mk2, maar die zijn hartstikke duur en moeilijk te krijgen.

DE cd14 lijkt me ook een hele mooie, maar die zijn ook nogal kostbaar.

Welke kan ik nu beter nemen qua kwaliteit en geluid.(de dac's verschillen)

aan de andere kant wil ik ook niet kapitalen uitgeven aan een cd94mk2 of cd14.(600euro is wel de max).

De cd 17 mk2 is tweedehands een stuk goedkoper.Die kan ook nog als het niet lukt om een 94 of 14 te bemachtigen voor een enigszins redelijke prijs.

hoe denken jullie erover!

lo

Hallo en welkom hier.
Met je kernvraag kan ik je niet helpen, welke van de twee beter is. Mocht je nog een keer interesse in de CD17 hebben dan heb ik nog een CD17mk3KI op voorraad staan.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

ll0ll

Zoek je een cd94mk2, dan moet je geduld hebben. Het is een erg mooie speler, maar zelden aangeboden op 2dehands sites.
De 700 euro die de cd94mk2 van de afgelopen dagen op marktplaats haalde vind ik te veel geld voor zo'n speler. Ik zou er zelf max 400 euro voor overhebben. Maar dat is maar net wat je er zelf voor over hebt.

De cd14 vind ik een minder mooie speler. Zowel qua looks als qua klank. Ook geen goedkope speler en misschien nog zeldzamer. De cd16 die je nu hebt vind ik dan mooier. Nòg mooier (vind ik) is de cd15. Die vond ik een ontzettend mooie klank hebben. Ik had spijt dat ik die weg heb gedaan. Misschien een speler met een hogere aanschafprijs dan de cd94mk2 en cd14, maar een ontzettend mooie speler.
Succes! :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

dmeerpa

Als Hamburg niet te ver is, staat een CD 94mkII te koop met een vraagprijs van 685€
http://www.audiomarkt.de/_markt/item.php?id=3898467672&;
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround,
              SVS 4 x Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

barteld

#4
Ja de looks van de cd14 en 17 vind ik ook niet echt top.

De marantz 94mk2 vind ik wel een machtig mooi apperaat om te zien.






barteld

#5
Het kan soms gek en snel lopen.
Ik heb nu al :zzz: een 94mk2 kunnen aanschaffen zonet.Goede prijs afgesproken datwel, maar ik heb het ervoor over.
Een helemaal in topstaat verkerende cd94mk2.Ik kreeg een mail van iemand die wist dat ik een cd94mk2 zocht en diegene heeft ook een philips cd-960 en hij wou zijn 94mk2 wel kwijt voor een goede prijs.

Hartstikke mooi!
nu heb ik mijn 2sets compleet.

bedankt voor de reacties.

ll0ll

Nou, sla je slag
Citaat van: barteld op oktober 03, 2011, 21:56:47
Het kan soms gek en snel lopen.
Ik heb nu al :zzz: een 94mk2 kunnen aanschaffen zonet.Goede prijs afgesproken datwel, maar ik heb het ervoor over.
Een helemaal in topstaat verkerende cd94mk2.Ik kreeg een mail van iemand die wist dat ik een cd94mk2 zocht en diegene heeft ook een philips cd-960 en hij wou zijn 94mk2 wel kwijt voor een goede prijs.

Hartstikke mooi!
nu heb ik mijn 2sets compleet.

bedankt voor de reacties.

Wacht even, dat is toch Ray? Hij kon die cd94mk2 toch verkopen voor 700 euro?
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

barteld

#7
Wacht even, dat is toch Ray? Hij kon die cd94mk2 toch verkopen voor 700 euro?***

klopt! het is een kleine wereld die hifi liefhebbers/marantzsofielen :wink:

hij heeft de verkoop teruggedraaid ,omdat de koper de dacs eruit wou "slopen".
Dat ging hem aan zijn "hart".Een cd94mk2 zo mollen :x
Vergeleken met zijn cd-960 ,bij de cd94mk2 weinig verschil ontdekte in het geluid (beetje meer warmte) na de reparatie/service ............en toen weer  de cd94mk2 te koop aanbood en mij mailde.(ja die wispelturigheid zullen we wel herkennen allemaal(wel...niet/wel..niet)

Staat vandaag trouwens weer een cd94mk2 op mp(wel reparaties nodig)

Maar ik heb mijn gewenste cd94mk2 :zzz:

barteld

 :x de aankoop van de cd94mk2 heb ik afgeblazen, ik gebruik eerst mijn DR700 (cdrec) als back up cd speler.

De prijzen voor een hele goede cd94mk2(€600 en meer zelfs) zijn dusdanig gestegen dat ik daar over ben gaan twijfelen.


chess

Citaat van: barteld op oktober 07, 2011, 10:55:02
:x de aankoop van de cd94mk2 heb ik afgeblazen, ik gebruik eerst mijn DR700 (cdrec) als back up cd speler.

De prijzen voor een hele goede cd94mk2(€600 en meer zelfs) zijn dusdanig gestegen dat ik daar over ben gaan twijfelen.
Hallo mensen,ik had inderdaad deze twee aangeboden,maar ik ben toch blij dat ik mijn cd94mk2 zelf heb gehouden,ik heb hem drie keer kunnen verkopen voor 700eu,maar na een lange luister sessie van ruim 12uur besloot ik dat ik deze speler nooit meer weg ga doen,zeker ook na een goed advies van een
oplettend lezertje :yes:ik heb de cd960 wel verkocht voor een mooi bedrag,en geniet elke dag weer van de 94,ik heb deze trouwens gekocht voor 125eu van iemand die dacht dat hij stuk was omdat de lade niet meer werkte,heb hem naar Audio Service in Elst gebracht en die hebben hem keurig afgesteld en alles vervangen,ik zou iedereen hen aanraden,echt top service die jongens hebben kennis van zaken,de groeten van mij voor jullie byebye
Marantz pm-7003, ST6001
Marantz SA-7003
Marantz  CD-94MK2
Quad 22-L2.
Nordost Heimdall bi-wire
,Synergistic Research Alpha interlink.

MusicMaestro

#10
Als ik de recensies op internet mag geloven is de cd94 beter dan de cd12le...
Maar ik zou toch voor een nieuwere speler gaan.

michelwim

Beste mensen,

Ook ik ben nieuw en heb een 94 mkII staan en mijn vraag is eigenlijk wat kan je voor deze mooie speler vragen.


ll0ll

Citaat van: MusicMaestro op oktober 12, 2011, 20:50:36
Als ik de recensies op internet mag geloven is de cd94 beter dan de cd12le...
Maar ik zou toch voor een nieuwere speler gaan.

Welke recensies zijn dat?
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen