Stroom verbruik Marantz SR7005

Gestart door reelvisser, december 04, 2011, 20:52:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

reelvisser

Heren,

wie heeft er een verklaring voor het lage stroom verbruik van mijn SR 7005, deze heeft onder volle uitsturing een verbruik van ongeveer 150 Watt, de opstelling is 5.1.

Gr. Ernst

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

reelvisser

via een gebruiks meter, deze heb ik met diverse andere gebruikers gecontroleerd en die waarde kloppen allemaal.

JohnWx

Toevallig een groen product die er tussen door geslipt is


Denk zelf dat er iets niet klopt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Sander

Het hangt er natuurlijk helemaal van af wat voor speakers er worden aangestuurd.
Als er alleen de zogenoemde "melkpakjes" aan hangen welke niet veel stroom vragen in combinatie met actieve subwoofer kan ik mij er best iets bij voorstellen.
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

JohnWx

Citaat van: Sander Nolden op december 04, 2011, 22:35:49
Het hangt er natuurlijk helemaal van af wat voor speakers er worden aangestuurd.
Als er alleen de zogenoemde "melkpakjes" aan hangen welke niet veel stroom vragen in combinatie met actieve subwoofer kan ik mij er best iets bij voorstellen.

scherp  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Sander

Je hebt wel eens van die momentjes he
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

lo

Citaat van: Sander Nolden op december 04, 2011, 22:35:49
Het hangt er natuurlijk helemaal van af wat voor speakers er worden aangestuurd.
Als er alleen de zogenoemde "melkpakjes" aan hangen welke niet veel stroom vragen in combinatie met actieve subwoofer kan ik mij er best iets bij voorstellen.

Yep helemaal afhankelijk van het vermogen wat door de speakers gebruikt wordt bij een bepaalde stand van de volume knop.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Volle uitsturing ? dan gaat er iets stuk of in de beveiliging
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

reelvisser

John,

ik kan inderdaad mijn volumeknop helemaal open zetten, zonder dat de beveiliging aanspreekt.
De speakers die ik gebruik is de Phonar Veritas M3.5 EdMa , dit zijn inderdaad geen grote speakers en mijn sub woofer is actief, echter vind ik het sroomverbruik erg laag ondaks de kleine speakers.

Gr. Ernst

JohnWx

Dus jij kan de volume helemaal open zetten met muziek en er gebeurt niks met je speaker of beveiliging van je receiver ?

dan weet ik het ook niet er moet toch ergens iets gaan vervormen neem ik aan of blijft alles nog klinken ook
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

de vermogensopgave v/e SR is schromelijk overdreven, toont wel stoer: 7x125W

in werkelijkheid mag je blij zijn 40W/kanaal te halen of pakweg 300W max uitgestuurd..

als je met een actieve sub werkt & daarbij flinke stukken uit het te versterken signaal wegknipt (small/crossed)
is een vermogensopname van 150W zo gek niet..   :-D 
  zelfs nog a/d hoge kant..  :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300