Is het mogelijk een netwerkschijf en NR1602 koppelen ?

Gestart door Samoerai, december 08, 2011, 23:17:27

Vorige topic - Volgende topic

Samoerai

Ik heb sinds kort een NR1602 receiver staan, alles werkt perfect en er zijn erg veel mogelijkheden die deze reciever biedt.

Ik heb een netwerk van 2 iMac's op een Apple router en aan deze router zit ook een WD MyBook Live netwerk HDD, het zou fijn zijn om de hier opgeslagen muziek (MP3,AAC en DTS-CD's ) af te spelen via mijn Marantz ( die op hetzelfde netwerk is aangesloten) , de vraag is: KAN dat en zo ja: HOE ?

Ik heb het geprobeerd via MEDIASERVER, het enige wat daar te zien is is de text <EMPTY>, verder niets te doen in dat menu ( het leek mij de logische plek).

Ik hoop dat iemand mij een duidelijk antwoord en hopelijk uitleg kan geven over wat en hoe.

Samoerai

Niemand?

Ik heb via de dealer begrepen dat alleen DNLA producten werken of dingen die op een DNLA ondersteund toestel aangesloten zijn.

Gek is wel dat mijn WD My Book Live de Marantz wel als mediaserver ziet maar andersom schijnbaar niet?

Er is iets anders raar opgedoken als ik de analoge tuner op de Marantz aan zet heb ik geen tv beeld meer, alleen de rds info/OSD verschijnt, en bij NET/USB valt het OSD vaak gewoon weg en blijft alles op favorieten of internet radio steken, de enige manier om daar uit te komen is om van bron te wisselen en daarna een RESET uit te voeren, over dit probleem heb ik al 2 x een mail aan de importeur gestuurd maar nog steeds geen antwoord gekregen.

Er zullen uiteraard altijd wel wat eigenaardigheden zijn maar om elke week 3 a 4 x een RESET uit te voeren is niet goed, hopelijk een update of andere oplossing die dit euvel verhelpt.

UPDATE ik heb bericht van de importeur gekregen met een mogelijke oplossing, als deze werkt zal ik dat hier ook vermelden.