Combinatie NR1602 met speakerset Dome van Focal; goed?

Gestart door Carlo, juli 16, 2011, 19:26:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin


Carlo

Citaat van: marvin op november 14, 2011, 17:19:38
Er is toch niet veel mis met je huidige 7300?

Is inderdaad niets mis mee, alleen heeft deze nog geen HDMI. IK neig er dan ook naar om voor de UD 7006 te gaan, omdat deze analoge uitgangen heeft die dan wel weer het HD-DTS geluid e.d. kunnen voortbrengen. Hoewel ik geen idee heb hoe dit zou moeten werken en met welke kabels.

Grtz,
Carlo

Marvin

Dat is vrij simpel, je maakt gebruik van de analoge inputs op je receiver en luisterd in 7.1 direct.

Ik zou m'n 9300 niet kwijt willen, m'n 8300 die ik hiervoor had ook niet.
Enkel heb ik die wel willen omruilen voor de 9300, geen HDMI is voor mij geen enkel probleem.
Makkelijk is het natuurlijk wel, maar voor mij persoonlijk geen reden om hem te vervangen voor een computer...  :-D

ptheborg

Bedankt Carlo voor je snelle reactie gisteren. Ik heb de SR6006 besteld in combinatie met de UD5005. De 7.1 analoge uitgangen op de UD7006 zijn m.i. i.c.m. HDMI op je receiver niet per se nodig, en ZO hifi op het gebied van films kijken hoeft het van mij ook weer niet c.q. de SR7005 vind ik te prijzig.

Wat ik in mijn zoektocht de afgelopen weken ben tegengekomen - aangezien ik een aantal jaar aan mij voorbij heb laten gaan qua hifi - wel verrassend:
Marantz is van de hand gedaan door Philips. Blijkbaar zit nu hetzelfde concern achter Marantz en Denon.
Qua set-up menu blijken er vaak overeenkomsten tussen Marantz receivers en Denon receivers (toeval? ;) ).
Zelfs de iPhone apps tonen veel overeenkomsten
Maar uiteindelijk toch Marantz trouw gebleven, uitstraling / design en toch het (misschien niet objectief waargenomen ;) ) warmere geluid bij muziek luisteren. Heb ook het gevoel dat Marantz mikt op het iets hogere segment of heb ik het hier mis...

Anyway, ik kan niet wachten tot m'n nieuwe set in m'n huiskamer geïnstalleerd is.

Gr, Peter