SR5004, harde knal door al mijn speakers

Gestart door Xplod, november 11, 2011, 00:16:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xplod

Hoi iedereen,
ik heb me vanavond 2x een bult heb verschoten  :omg:

Ik heb een Xtreamer Sidewinder mediaspeler via hdmi aangesloten op de SR5004, de hdmi output gaat naar de TV.
Ik zat vanavond naar een .mkv rip te kijken met een DTS gecodeerd audiosignaal.
Plots liep er iets mis, waarschijnlijk ligt het aan de rip, toen plots om één of andere reden het DTS audiosignaal wegviel .
Als er geen audiosignaal gedecteerd wordt door de SR5004, dan gaat de pcm indicatie knipperen.

Toen plots het DTS signaal er terug met horten en stoten terug doorkwam .... OMG  ... was me dat schrikken zeg .... zo'n knal door de speakers.
Gelukkig is ie deze keer niet in beveiliging gesprongen maar gezond kan je het alvast niet noemen. Vroeger heeft ie dat wel al eens gedaan.
Toen was de hardware situatie wel ietsje anders. Toen had ik een htpc via spdif en later ook coaxiaal verbonden met de SR5004.

Het komt héél af en toe eens voor en ik heb een vermoeden dat het steeds enkel met DTS signalen voorvalt en op decoder niveau want er wordt ook een gigantische puls op de sub-out naar mijn sub gestuurd.
Man .... die sprong bijna een 10cm van de grond bij manier van spreken, wat een knal was me dat zeg.
Volume doet er niet toe, luid of stil .... de knal door de speakers is loeihard ... om je rot te schrikken  :|

Heeft er iemand een verklaring wat er eigenlijk soms misloopt en of dit ook kan gerelateerd worden met de fameuze "Pop of Death" waar er al eens over gesproken wordt bij dit type surround versterker van Marantz  :?

edit: op een normaal pcm stereo signaal afk.van mijn settop box begon de versterker ook al pops door te sturen naar de sub, die nochtans in het menu van de SR5004 op MIX staat en dus niet op BOTH, en dit als ik de MUTE toets gebruikte. De amp eens volledig uitzetten met de power switch vooraan loste dit probleem wel op .... allemaal wel vreemd te noemen.
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

pameijer

Tsja, als je nickname Xplod is vraag je natuurlijk om problemen nietwaar?  :evil:

Heb je al geprobeerd hetzelfde bestand met je Xtreamer af te spelen maar dan de Xtreamer de decodering te laten doen (dus een 5.1 PCM signaal naar de Marantz sturen)? Even deduceren of het aan de bron of aan de versterking ligt!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15