SR6005 Pre-outs defect?

Gestart door Ottovw, november 07, 2011, 16:38:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

still life

Citaat van: sattie op november 11, 2011, 18:59:56
Heel erg vreemd allemaal.

:yes:
weer zo'n ellendig service verhaal..

er kan makkelijk wat (connector) losgekomen zijn in het transport

anders is er duidelijk iets defect geraakt..
& is het toestel niet volledig nagelopen alvorens uitlevering na reparatie  nopompom
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

sattie

Inderdaad zou ook iets tijdens transport gebeurt kunnen zijn.
Anders gewoon even bellen.
Zal best wel opgelost worden, is natuurlijk niet leuk om mee te maken.

Ottovw

Bedankt voor jullie berichtjes en ideetjes. . Puur vanwege geen vertrouwen in transport service met zo'n dure apparaten heb ik zelf apparaat weg gebracht en opgehaald in originele verpakking. Kan garanderen dat het geen ruig rit is geweest.

Reset (micro-processor resetten) volgens handleiding had ik al meteen (weer) uitgevoerd waarbij ik apparaat enkel op net stroom had aangesloten. Daarna heb ik apparaat weer uit gezet en vervolgens 2 voor luidsprekers getest. Ook het feit dat de pre-outs, de eerste probleem, nog steeds niet werkt zegt wel iets.

Ik heb zowel naar service centrum als naar winkel waar ik apparaat heb gekocht een mail gestuurd waarbij ik verwacht dat er nu een passende oplossing word bedacht. Had toch zo'n vertrouwen in marantz en natuurlijk gaat er wel een keer iets kapot. Maar dit is wel erg vervelend. Dit is mijn eerste Marantz met hdmi, hiervoor heb ik al 5 andere marantz versterkers in bezet gehad en nog nooit problemen gehad.

Marvin

Ja, ook in Japan hebben ze weleens een 'off-day'....  :-D

Niets aan te doen en natuurlijk heel vervelend. Het worden van binnen steeds meer computers dan versterkers en daar zitten volgens mij gewoon haken en ogen aan.
Werkt het dan werkt het, is er iets mis dan is het helemaal mis.

Maar ik vertrouw op een goede afhandeling.  :-)

Ottovw

Citaat van: marvin op november 11, 2011, 20:43:03
Ja, ook in Japan hebben ze weleens een 'off-day'....  :-D

Niets aan te doen en natuurlijk heel vervelend. Het worden van binnen steeds meer computers dan versterkers en daar zitten volgens mij gewoon haken en ogen aan.
Werkt het dan werkt het, is er iets mis dan is het helemaal mis.

Maar ik vertrouw op een goede afhandeling.  :-)

Goede oude tijd  HB

Ik verwacht morgen een telefoon bericht of een mail. Hou jullie op hoogte.

sattie

Zal best wel goed komen, maar voor zover ik weet is de service dienst van Marantz (Audio Service) alleen open van Maandag tot Vrijdag.
Dus daar zul je volgende week wel iets van horen.
Maar is er ook een front kanaal weg ?
Ook gewoon in stereo ?

Ottovw

Citaat van: sattie op november 11, 2011, 21:13:56
Maar is er ook een front kanaal weg ?
Ook gewoon in stereo ?

Linker front kanaal is nu inderdaad weg + center kanaal. Ik test het gewoon puur via test tone vanuit marantz versterker ook met audyssey detecteerd apparaat geen linker voor kanaal, center en sub.

Winkel waar ik mijn versterker heb gekocht geven aan dat zij het betreuren over manier van reparatie maar dat een fabrikant het recht heeft om 3 maal over te gaan tot reparatie..

Stadium III

Idd 3x repareren voordat er eventueel iets geregekd gaat worden
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

Zou bijna een reden zijn om naar IJmuiden te verhuizen, bijna dan.....  :-D

Ottovw

Versterker is alweer 3 dagen bij reparateur. Nu even afwachtenwat hier uit komt. Hopelijk is mijn versterker deze week nog klaar maar wel volledig getest!

Net koud, thuis, openhaard, film,muziek, chocolade melk weer periode begonnen, moet ik het meest gezellige stukje apparaat missen..... :|

Ottovw

Ja, ik kreeg vandaag weer bericht om versterker op te halen. Nog niet kunnen testen ben vollopig nog niet thuis. Vanavond update of storing is verholpen.

SChijnt iets te zijn geweest met mute voeding, connectie op printplaat die niet helemaal lekker zat etc. Heeft een duurtest gehad. Alleen raar is dat reparatie center geen problemen had met linker en center kanaal.

Ottovw

Versterker gisteren opgehaald. Werkt weer top! Bleek ergens een los soldeer contact te zitten op de mute gedeelte van de pre-outs uitgangen. Bij eerste reparatie zal het waarschijnlijk weer los zijn gekomen maar in iedergeval is het nu opgelost en geniet ik weer van mijn prachtige apparaat!

still life

Citaat van: still life op november 11, 2011, 19:24:14er kan makkelijk wat (connector) losgekomen zijn in het transport


:wink:

Citaat van: Ottovw op november 19, 2011, 14:34:07in iedergeval is het nu opgelost en geniet ik weer van mijn prachtige apparaat!

8-)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300