Pc bedienen met afstandsbediening?

Gestart door bommelaar, februari 23, 2012, 23:50:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bommelaar

Vraagje:

Mijn laptop met daarop Windows 7 is aangesloten op de Marantz SR6005 via HDMI.
Is het mogelijk om bij het afspelen van een film met Windows Media speler de computer te bedienen met de afstandsbediening van de SR? Met play en pauze zou ik al heel tevreden zijn.

Merci!

JohnWx

Citaat van: bommelaar op februari 23, 2012, 23:50:20
Vraagje:

Mijn laptop met daarop Windows 7 is aangesloten op de Marantz SR6005 via HDMI.
Is het mogelijk om bij het afspelen van een film met Windows Media speler de computer te bedienen met de afstandsbediening van de SR? Met play en pauze zou ik al heel tevreden zijn.

Merci!


er is wel een ab voor pc met muis geintergreerd maar je kan ook een toetsenbord nemen met touchpad of van die kleine bluetooth toetsenbordjes met touchpad
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Slashhead

Het probleem is meestal dat er geen ontvanger op je laptop zit. Tenzij jouw SR remote ook op bluetooth werkt, maar dat weet ik zo niet.
Anders moet je een goedkope windows MCE remote aanschaffen met ontvanger, daarna kun je de laptop wel met je SR remote bedienen.
Zoiets



Je kunt het ook proberen via je telefoon



bommelaar

BEdankt voor de reacties. Zo een deftige gsm heb ik niet, dus dat valt al af.
Maar die andere remote is wel iets goeds!

bommelaar

Heb nog wat rondgesurft, denk dat het dit gaat worden:
http://www.todotipo.nl/computer-multimedia/sound-vision/afstandsbedieningen/cmp-mediarem12-kOnig-mediacenter-afstandsbediening#prod-downloads

Dat is het goedkoopste dat ik al gevonden heb. Dan steek ik de IR ontvanger in de pc en leer mijn Marantzafstandsbediening de functies van de nieuwe.
Enkel jammer dat je geen aparte IR ontvanger kunt kopen.

En dat allemaal om niet meer uit de zetel te komen.
Een luie mens is toch iets raar :)