Marantz PM52 SE info

Gestart door thanatos, december 10, 2011, 16:07:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thanatos

Ik heb een Marantz PM52 SE op het oog.

Maar ik kan zowat nergens wat vinden over deze versterker.. Wel de specs.. maar thats it.

Geen reviews via google enz. Zelf maar 1 topic hier op het forum  :|

Wie weet er wat van deze versterker ?

Thnx!

JohnWx

#1
Maar voor reviews is hij gewoon te oud
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

http://www.hifi-wiki.de/index.php/Marantz_PM-52_SE


meer heb je toch niet nodig dan specs.


gewoon een heel fatsoenlijk ding
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

thanatos

Citaat van: John Wx op december 10, 2011, 16:29:11
http://www.hifi-wiki.de/index.php/Marantz_PM-52_SE


meer heb je toch niet nodig dan specs.


gewoon een heel fatsoenlijk ding

Op zich niet nee.. maar ik vind het altijd wel leuk om te lezen over meningen etc.. meestal bij een goed apparaat vind je ook wel heel wat verhalen en ervaringen enz ;-)

Thnx voor de link naar de pm40se wist niet dat ze op elkaar leken.


Zweef

Was vooral in Engeland behoorlijk populair. Geen powerhouse, maar een goede, degelijke versterker, kleine zusje van de PM82 en zo. Inmiddels ook wat ouder, dus goed opletten met elco's en potmetertjes. Als ik eerder had geweten dat elco's gaan lekken had ik mijn SC/SM 80 combi nu nog steeds gehad.
Stoc:  Marantz NR1506, PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit:CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM80

JohnWx

Citaat van: Zweef op december 10, 2011, 18:52:35
Was vooral in Engeland behoorlijk populair. Geen powerhouse, maar een goede, degelijke versterker, kleine zusje van de PM82 en zo. Inmiddels ook wat ouder, dus goed opletten met elco's en potmetertjes. Als ik eerder had geweten dat elco's gaan lekken had ik mijn SC/SM 80 combi nu nog steeds gehad.

Niet echt een zusje alleen de looks de opbouw en de componenten zijn anders dan eem PM-80
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zweef

Citaat van: John Wx op december 10, 2011, 19:17:24
Citaat van: Zweef op december 10, 2011, 18:52:35
Was vooral in Engeland behoorlijk populair. Geen powerhouse, maar een goede, degelijke versterker, kleine zusje van de PM82 en zo. Inmiddels ook wat ouder, dus goed opletten met elco's en potmetertjes. Als ik eerder had geweten dat elco's gaan lekken had ik mijn SC/SM 80 combi nu nog steeds gehad.

Niet echt een zusje alleen de looks de opbouw en de componenten zijn anders dan eem PM-80

Kleine zusjes hebben altijd andere componenten en een andere (op)bouw dan grote broer!  8-)
Stoc:  Marantz NR1506, PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit:CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM80

JohnWx

Citaat van: Zweef op december 10, 2011, 21:05:44
Citaat van: John Wx op december 10, 2011, 19:17:24
Citaat van: Zweef op december 10, 2011, 18:52:35
Was vooral in Engeland behoorlijk populair. Geen powerhouse, maar een goede, degelijke versterker, kleine zusje van de PM82 en zo. Inmiddels ook wat ouder, dus goed opletten met elco's en potmetertjes. Als ik eerder had geweten dat elco's gaan lekken had ik mijn SC/SM 80 combi nu nog steeds gehad.

Niet echt een zusje alleen de looks de opbouw en de componenten zijn anders dan eem PM-80

Kleine zusjes hebben altijd andere componenten en een andere (op)bouw dan grote broer!  8-)

Ben aan het denken of ik er iets tussen kan krijgen maar lukt me niet, helemaal gelijk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

thanatos

Nou hij staat te spelen hoor.

Klinkt niet verkeerd moet ik zeggen. Ik heb het gevoel dat het geluid wat ruimtelijker is dan mijn PM80mkII.

Wel mis ik wat felheid, weet het niet goed te benoemen.. Bij bijvoorbeeld  Deep Purple - Child in time intro met de orgel/synth. klink de aanzet wat zachter niet zo scherp als bij de PM80 daar knalt het uit de luidsprekers.. het laatste vind ik wel mooier. Power in de weergave.

Zal wellicht de leeftijd zijn. Deze versterker heeft nog nooit iets van monteur van dichtbij gezien.. of misschien het verschil in vermogen.

Thnx hier voor de input!


Zweef

#10
Tja, de PM80 heeft, in welke uitvoering ook, altijd wel voldoende 'Oooomph' kunnen leveren, als je speakers veel stroom vragen in het laag dan raakt die pm52 eerder buiten adem. Logisch dus. PM52 is meer voor de betere boekenplankspeaker om het gechargeerd te zeggen.

Heeft die PM80 recentelijk nog onderhoud gehad? Want die moet zijn kleine zusje toch gewoon weg kunnen spelen hoor.
Stoc:  Marantz NR1506, PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit:CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM80

thanatos

Citaat van: Zweef op december 11, 2011, 13:20:43
Tja, de PM80 heeft, in welke uitvoering ook, altijd wel voldoende 'Oooomph' kunnen leveren, als je speakers veel stroom vragen in het laag dan raakt die pm52 eerder buiten adem. Logisch dus. PM52 is meer voor de betere boekenplankspeaker om het gechargeerd te zeggen.

Heeft die PM80 recentelijk nog onderhoud gehad? Want die moet zijn kleine zusje toch gewoon weg kunnen spelen hoor.

Kwa Power heeft de PM80mkII wel veel meer in huis hoor. Maar de PM52SE vind ik wat ruimtelijker klinken (meer stereo, geluid komt meer van de speakers los). Ik heb vandaag nog eea vergeleken en het is voor mij hoorbaar en mijn vriendin hoort ook verschil alhoewel zij niet zo met geluid bezig is als mij.

De PM80mkII komt pas bij HAL9000 vandaan voor revisie. Dus daar zou het niet aan mogen liggen dacht ik zo.

Ik heb de PM52SE los gehad en hij is veel simpeler opgebouwd. Ringkerntrafo alle kabels getwist. Afgeschermde flatcables. En de printplaten lijken nog wel nieuw! het soldeer glimt zelfs overal nog.. denk dat deze versterker niet veel gespeeld heeft...

Alles geluisterd en vergeleken met Impulse 34 TL speakers bi-wired aangesloten met Monster kabel.


Cornelis1921

#12
 notworthy 8-) Vette chapeau voor het verhaal, hoe bescheiden dan ook. Leuk, leuk en nog eens leuk. (:oops:...mag je niet zeggen van Sacha de Boer)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *