Volume regeling PM6003

Gestart door KayaRahnee, oktober 09, 2011, 00:32:52

Vorige topic - Volgende topic

KayaRahnee

De volume regeling van mijn Marantz pm 6003 vind ik nogal moeilijk te regelen (niet nauwkeurig). Ik vraag me af of dit bekend is bij de PM 6003 en zo ja hebben ook andere types marantz versterkers hiermee te maken?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

rexp

Mijn PM6003 had dat ook, en mijn huidige PM7004 heeft het ook. Met de adstandsbediening is het nauwelijks te doen.

KayaRahnee

Citaat van: rexp op oktober 09, 2011, 11:10:54
Mijn PM6003 had dat ook, en mijn huidige PM7004 heeft het ook. Met de adstandsbediening is het nauwelijks te doen.

Oeps, de PM7004 heeft er ook mee te maken.........Marantz kwaaltje blijkbaar? Ik ervaar dit als zeer vervelend, heb "fijnregeling" echt nodig. Zou voor mij reden kunnen zijn om over te stappen naar ander merk.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /

Marantz 81

had het ook met de pm7001 ,met name als die zacht stond en dan een tikkie harder willen zetten ging bijna niet met afstands bediening

zoek een 2de hands pm15s1 ,die heeft een perfecte volume regeling en is ook nog eens een heel stuk beter  byebye

Niber

Mijn PM5003 is met de originele ab heel acceptabel af te regelen (niet perfect), maar via de Harmony One is het een drama...  frusty Maar goed, het geeft geluid!!!  :wink:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Marantz 81

ik dacht dat dennis e36 destijds volume verzwakkers had gebruikt voor de volume regeling

hoe het precies zat weet ik niet meer

lo

Volgens mij heeft hij attenuators (soort weerstandjes)  tussen de interlink van de bron naar de versterker gezet waardoor de volumeknop van zijn versterker verder open gedraaid moet worden om het zelfde volume te behalen. Je zit hiermee in een "minder gevoelig" gedeelte van de volume regeling.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

KAALKOP

heb een pm 7001 zelfde probleem. had hiervoor yamaha daar was het super mee te regelen zit ook te denken om op ander merk over te gaan.groet kaalkop.

Cornelis1921

byebye :yes: :yes: :yes:
Citaat van: KAALKOP op oktober 11, 2011, 00:04:26
heb een pm 7001 zelfde probleem. had hiervoor yamaha daar was het super mee te regelen zit ook te denken om op ander merk over te gaan.groet kaalkop.
pm7200 idem dito. Echter voorlopig niet het geld voor een vervanging laat staan up-grade in de vorm van pm15s1, hopelijk misschien eens tweedehands. Zou wel fijn zijn.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

mountainbiker

Vorige week zaterdag nog geluisterd naar een nieuwe pm6003 bij een stel vrienden van mij in Enschede.Niks van problemen gemerkt en het geluid was meer dan ok.Mooi apparaat.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

KayaRahnee

Citaat van: mountainbiker op oktober 11, 2011, 14:42:06
Vorige week zaterdag nog geluisterd naar een nieuwe pm6003 bij een stel vrienden van mij in Enschede.Niks van problemen gemerkt en het geluid was meer dan ok.Mooi apparaat.

Dan is de oplossing gevonden......iedereen die dit probleem ervaart met zijn Marantz.........in Enschede gaan wonen. :wink:

mountainbiker

Citaat van: KayaRahnee op oktober 11, 2011, 16:48:13

Citaat van: mountainbiker op oktober 11, 2011, 14:42:06

Dan is de oplossing gevonden......iedereen die dit probleem ervaart met zijn Marantz.........in Enschede gaan wonen. :wink:

En niet te vergeten om te juichen voor Fc Twente en Grolsch bier drinken, o nie dan, om het plaatje compleet te maken.En dan die pm6003 HB ommeunig losgooien.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE