Gaat SR (SR5004) met 6-8 Ohm samen met speaker met 4-8 Ohm?

Gestart door Ewalt, oktober 09, 2011, 17:02:49

Vorige topic - Volgende topic

Ewalt

Help!  HLP

Kan ik op een Marantz SR5004 (6-8 Ohm) speakers van Mordaunt Short (Carnival 5.1) met 4-8 Ohm aansluiten?
Op internet vind ik vele tegenstrijdige berichten mbt Ohm van sound receiver en speakers.  :?

Info/specs:
Marantz (6-8 Ohm)
bijv. http://hometheatergears.com/marantz/marantz-sr5004-review/
Mordaunt Short Carnival 5.1 (4-8 Ohm)
http://www.mordauntshort.com/ranges.php?RAID=11

Graag jullie spoedige reactie ivm beperkte termijn aankoop. :|
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten van een newbie

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Ewalt

Ja die set ja!  :lol:

Ow ik zie nu dat ik in mijn eerdere bericht aankoop heb staan ipv ruil.  :-o

Ik heb nl afgelopen week Marantz SR5004 gekocht met de speakerset van MS Carnival 5.1. Alles aangesloten en Marantz schakelt onwillekeurig uit.
Eerst na enkele uren, daarna na enkele sec en soms blijft hij ca 20 min ingeschakeld.

Soms hou ik hem wat langer ingeschakeld door bij het aanzetten aan de linkerknop te draaien (om te switchen tussen TV/DVD/TUNER etc).

--->>>Verwacht u dat de 4-8 ohm van de speakers niet samen kunnen met de 6-8 ohm van de receiver?<<<---

Ik heb de set al in verschillende cfg's uitgeprobeerd:
- met alle speakers aangesloten
- met 2 speakers aangesloten
- zonder speakers aangesloten.
De 'reactie' is daarbij ook verschillend:
- de ene keer schakelt hij uit
- de andere keer blijft hij ingeschakeld (ca 20 min of een paar uur).

Ik heb daar nog geen logica in gevonden en kan daaruit dus ook niet opmaken waar het mis gaat. Het lijkt zo willekeurig te zijn...

Marvin

Geen kortsluiting ergens?
Hij hoort gewoon aan te bljiven staan.

still life

Citaat van: marvin op oktober 09, 2011, 17:23:45
Geen kortsluiting ergens?
Hij hoort gewoon aan te bljiven staan.

:yes:

Citeerheb nl afgelopen week Marantz SR5004 gekocht

bij defect, stande pede ter reparatie aanbieden..

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Ewalt

Gezien jullie reacties begrijp ik dat het niet aan de speakers hoeft te liggen?
4-8 Ohm MS Carnival zouden gewoon moeten samen gaan met de 6-8 Ohm SR5004?

Komende week wordt de SR opgehaald.

Ik zou niet weten waar de kortsluiting plaatsvindt. Ik heb de kabels (koperdraadeinden) toch volgens mij netjes afgeknipt en beetje 'opgedraaid' zodat er geen draadjes uitsteken en kortsluiting kunnen veroorzaken. Vervolgens in aansluitingen gestoken en vastgedraaid.

Het gaat trouwens al mis met 1 speaker...

Bedankt voor jullie snelle reacties! Is erg fijn.
Dus mochten er nog meer reacties bijkomen, dan is dat nog beter.  :-)

WimPeu

Speakers allemaal ontkoppelen en dan 1 voor 1 aansluiten en telkens even kijken of de receiver aan blijft. Kom je snel genoeg dichter bij de oorzaak van het probleem.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

als je de receiver inschakelt, doet hij eerst een interne check vooraleer de eindtrappen ingeschakeld worden..
(2de *click*)
als je niets aangesloten hebt van speakers & hij valt al uit, is er intern wat mis mee..

mss is er wat a/d hand met de voedingskabel.. (moet je goed aandrukken in de aansluiting achterop)

Ewalt

Ewalt

Even een update:

Oorzaak van problemen niet gevonden.
Inmiddels nieuwe SR5004 binnen. Gisteren alles aangesloten en hij lijkt het vooralsnog gewoon te doen. Maar ik wil niet te vroeg juichen, want de andere deed het in het begin (de eerste paar uur) ook gewoon goed.
Ik had ondertussen ook al contact gehad met Mordaunt en Marantz. Beide geven aan dat de gecombineerde set gewoon zou moeten werken (en het verschil in Ohm geen probleem is).

Maar goed, voorlopig hoop ik me stil te kunnen houden op dit forum (want dat betekent dat alles dan vlekkeloos verloopt).  :-)
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe!

Dan is het nu tijd om de uitgebreide handleiding te gaan lezen.
Ik snap nl nog niet precies wat alle instellingen betekenen en wat de mogelijkheden zijn.  :?