Koppelen Marantz nr/sr met pm

Gestart door Vdeweerd, januari 01, 2015, 11:30:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vdeweerd

Allereerst een gelukkig nieuwjaar gewenst!
Ik ben nieuw op het forum en redelijk blanco in het hele 'hifi' gebeuren, ik heb het een beetje van mijn vader meegekregen maar zijn hobby is net even te duur voor mij.
Wat heb ik staan, in gebruik en niet in gebruik?

SR4200, NR1501,
Dit alles leuk goedkoop bij elkaar kunnen scharrelen, als phono blokje nu een basis ding van Vivanco van €25,- niet veel soeps...

Ik wilde weten of het mogelijk is om versterkers van Marantz te koppelen?
Bijv mijn nr1501 met een pm5003?
Surround voor de tv/films en de PM voor de platenspeler en cd's?

QuattroNL

Allereerst welkom hier  hello

Dit onderwerp is al veel besproken hier.
Ja het kan.
Simpele manier: pre-outs van de fronts van de SR aansluiten op een ingang van een PM en dan zorgen dat beide volumes goed afgesteld staan. Nadeel: als je surround geluisterd hebt dan moet je niet vergeten het volume een heel stuk lager te zetten anders staat ie veels te hard als je overschakelt naar phono of cd.

Nette manier: Neem een PM met HT-passthrough (power amp direct), minimaal de PM7003.
Voordeel: je kan dmv die functie de voor- en eindversterker van elkaar los koppelen zodat je het volume alleen maar op de SR hoeft te regelen. Geen risico van te hoog volume bij overschakelen naar andere input.
Nadeel(tje): een PM7003 is ietsje duurder maar is dan ook weer mooier/beter.

In stereo ga je er met een dedicated stereo amp zeker op vooruit!
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB