HApering via Optisch

Gestart door Purn0, juni 08, 2011, 16:34:54

Vorige topic - Volgende topic

Purn0

Ik heb een Marantz SR7400 waarop ik via een optische kabel een Asus O!Play en en Squeezebox Classic (3) heb aangesloten. Bij beide bronnen "skipt" het geluid met regelmaat. Zo'n 2 keer per minuut is er een hele korte (0,1 sec) onderbreking in het geluid.  :eerie:
Hoewel ik eerst vermoedde dat het probleem in de data stream (vanaf een nas) lag, is dat niet het geval.

Bij de Squeezebox is het opgelost nadat ik de optische kabel verving door een budget optisch kabeltje. Ik merkte ook dat het bewegen van de connector ervoor zorgt dat het geluid wegvalt. Nogal gevoelig, kennelijk.

Bij de O!Play biedt dat kabeltje echter geen oplossing....

Nu vraag ik mij af:
Kan het zijn dat er meer data over dat kabeltje gestuurd wordt dan de SR7400 kan verwerken?
Iemand andere ideeen?

Ambrus

Ik heb ook zo'n hapering via een optische kabel van mijn Satellietontvanger (Rebox 8000) naar de SR8200. Niet zo vaak, maar wel vaak genoeg om me er aan te ergeren. En alleen bij audio (radio), niet bij TV.

Op een Rebox forum werd me verteld dat dit probleem niet eerder bij  zo'n Rebox ontvanger was gemeld, dus misschien zou het aan de nogal oude (inderdaad) versterker liggen. Er werd me wel geadviseerd om met een glaskabel te werken, niet met een budgetkabel.

Groet, Ambrus