Met een dergelijke vraag kun je alle kanten op.
Naar een prijs informeren, zonder dat het apparaat eerst serieus door iemand met echt kennis van zaken is bekeken, is vrij zinloos.
Een servicebeurt heb je namelijk in alle soorten en maten:
Er zijn monteurs die in een kwartier met een soldeerbout door de versterker razen, een bus kontaktspray achterlaten in alle regelaars, en dan met droge ogen beweren dat je apparaat een grote "servicebeurt" heeft ondergaan. Kosten: sla er maar een slag naar.
Een goede servicebeurt ziet er totaal anders uit:
Je overlegt allereerst met de eigenaar wat het doel is,.Wat zijn/haar verwachtingen zijn, én waarvoor de versterker weer gebruikt gaat worden. Ook vraag je naar de omstandigheden, en de kwaliteit van de randapparatuur én de speakers.
1: Liefhebber, moet het liefst volledig gerestaureerd worden, en beter dan nieuw. Met bijvoorbeeld wat kleine upgrades en dus ook audiofiele componenten gebruiken. Geeft ook de mogelijkheid om de signatuur van de versterker aan te passen.
2: Functionele gebruiker: verlangt probleemloze werking, maar hoeft geen upgrades of audiofiele componenten.
3: Als ie 't maar weer doet. Lees: zo goedkoop mogelijk herstellen.
Aan deze drie mogelijkheden hangen totaal andere prijskaartjes.