Marantz PM17 mkII met JBL E80 speakers

Gestart door rjp1980, juni 12, 2011, 13:30:53

Vorige topic - Volgende topic

rjp1980

Hallo,
Op het moment speel ik al mijn muziek eigenlijk gewoon via een set PC speakers en begin dat behoorlijk zat te worden.
Ik kan voor een leuk prijsje een paar JBL E80 speakers kopen en heb hier en daar wat lopen zoeken en Marantz versterkers worden goed aangeprezen op internet. Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Marantz PM17 mkII.

Wil graag jullie ideeen/mening hierover horen. Is de versterker krachtig genoeg voor deze speakers? Heeft iemand toevallig dezelfde combinatie staan?

Alle info is welkom

Link speakers:
http://www.jbl.nl/jbl-product-detail/e80.html

Alvast bedankt,
Gr, Ronald

Niber

Moet een hele goede versterker zijn, meer dan krachtig genoeg.
Eigenlijk "te goed" voor de speakers...
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

cheese

Ja dat denk ik ook ......maar heb deze speakers wel eens ergens gehoord en zijn ook weer niet slecht.......en vanaf pc speakers een hele mooie stap voorwaarts.

Groeten Kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

rjp1980

Nog een follow-up vraag
De E80 speakers ondersteunen Bi-wireing en volgens mij dan ook Bi-amping. Ondersteund de Marantz PM17 mkII ook bi-wireing en of bi-amping?

JohnWx

Citaat van: rjp1980 op juni 12, 2011, 14:11:32
Nog een follow-up vraag
De E80 speakers ondersteunen Bi-wireing en volgens mij dan ook Bi-amping. Ondersteund de Marantz PM17 mkII ook bi-wireing en of bi-amping?

Waarom ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

rjp1980

Waarom ik Bi-wireing of bi-amping wil. Dit geeft zover ik op i-net lees beter geluid, doordat ten eerste de kabeldikte verdubbeld en de signalen gesplitst naar de speaker worden erstuurd waardoor je mooier / breder geluid krijgt, jij andere ervaring?

Kom er trouwens achter dat het een gewone Marantz PM17 is, das btje jammer, die heeft minder vermogen.
Wat vinden jullie eigenlijk van de Marantz PM80 versterker?

Stadium III

Marantz en JBL is knallen !

Gewoon single aansluiten als de versterker niet anders kan en lekker luisteren
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JohnWx

Citaat van: rjp1980 op juni 12, 2011, 16:20:31
Waarom ik Bi-wireing of bi-amping wil. Dit geeft zover ik op i-net lees beter geluid, doordat ten eerste de kabeldikte verdubbeld en de signalen gesplitst naar de speaker worden erstuurd waardoor je mooier / breder geluid krijgt, jij andere ervaring?

Kom er trouwens achter dat het een gewone Marantz PM17 is, das btje jammer, die heeft minder vermogen.
Wat vinden jullie eigenlijk van de Marantz PM80 versterker?

De PM80 vind ik minder als een PM17 qua bouw en gebruikte componenten

Biampen of biwiren vind ik persoonlijk geen verbetering op de volumes waarmee men normaal in een woonkamer speelt

Als je internet moet geloven heeft single aansluiten een beter geluid  clown1 ligt eraan waar je zoekt, je moet het zelf ervaren als een meerwaarde

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

Citaat van: jwx op juni 12, 2011, 21:06:35
De PM80 vind ik minder als een PM17 qua bouw en gebruikte componenten

Biampen of biwiren vind ik persoonlijk geen verbetering op de volumes waarmee men normaal in een woonkamer speelt

Als je internet moet geloven heeft single aansluiten een beter geluid  clown1 ligt eraan waar je zoekt, je moet het zelf ervaren als een meerwaarde

Dus zo bi-wire je dus. Dankje John.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

heb het ook maar van google en de site van hififreak :angel:

rjp1980

Dank jullie wel voor alle input

Het is inderdaad een goede versterker, ben hem afgelopen maandag gaan kopen. Het is alleen zoals ik al zei een gewone PM-17, niet de MK2 (champagne/metal gekleurd)
Ik heb hem bij een vriend aangesloten gehad op een paar Infinity speakers die qua bouw praktisch gelijk is aan de E80 van JBL. Het geluid is mooi, maar het mist net wat mooi hoog en iets midden, dus ik twijfel weer, maar ik denk dat ik daar een nieuw topic van ga maken. Wat ik trouwens merkte is dat de platenspeler die ik er daar op aansloot echt heel slecht geluid geeft, maar een computer via AUX geeft prima geluid.

lo

Je mist wel wat "mooi hoog en iets midden". Ik denk dat de PM17 dat in principe heel erg mooi weer kan geven. Misschien toch de speakers, ik denk dat die hier een grotere invloed op hebben.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: rjp1980 op juni 14, 2011, 20:11:37
Dank jullie wel voor alle input

Het is inderdaad een goede versterker, ben hem afgelopen maandag gaan kopen. Het is alleen zoals ik al zei een gewone PM-17, niet de MK2 (champagne/metal gekleurd)
Ik heb hem bij een vriend aangesloten gehad op een paar Infinity speakers die qua bouw praktisch gelijk is aan de E80 van JBL. Het geluid is mooi, maar het mist net wat mooi hoog en iets midden, dus ik twijfel weer, maar ik denk dat ik daar een nieuw topic van ga maken. Wat ik trouwens merkte is dat de platenspeler die ik er daar op aansloot echt heel slecht geluid geeft, maar een computer via AUX geeft prima geluid.

wat voor element zit in de draaitafen een MM of MC element

zoveel verschil zit er niet in een mk1 of 2, heb ze beide gehad maar kon niks merken of het anders was.
was zelf zo erg dat ik hem verkocht aan een forum genoot hier die tegen mij zei thuis nee het is een mk2 (II0II)

JohnWx

Heb net terug gelezen dat je via de pc luisterde  :angel:

Misschien zit daar nu het "probleem" dat je die sound gewend bent  HLP

Denk dat je nu luistert naar muziek zoals het bedoeld is  :yes:

JohnWx

Deze reis word alleen maar mooier voor je