Sonos zp90

Gestart door todiroy, juni 02, 2011, 22:04:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

Citaat van: cheese op juni 04, 2011, 18:20:58
Ik gebruik sinds een twee maanden een zp90 en bedien die vanaf mijn iPad en ben echt super tevreden......doe alles via spotify........ik heb voor de sonos gekozen na een week er over gedaan te hebben om een sbox aan de praat te krijgen wat niet lukte.......maar of dat dan aan mij lag of niet.......

Dus de sonos is makkelijker te installeren maar welke beter wat betreft het geluid is weet ik niet


Ik heb het geluid via de metrum acoustic quad DAC lopen en het klikt echt net zo goed als mijn primare cd speler.

Groeten Kees

Hee Kees als ik het dus goed lees doe jij op je Sonos alleen met Spotify. Daar heb je max. 320kbps kwaliteit en dan klinkt het net zo goed als jouw Primare CD speler?  :-o  Is die Sonos dan zo goed of die Primare dan zo slecht?  :|  :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cheese

Ja maar hij loopt bij mij via de metrum acoustic quad DAC........en die is echt goed........sinds die er tussen hangt klinkt het allemaal echt veel mooier.......

En is spotify maar 320 dat wist ik geen eens...ook met een premium abonnement?


Gr. Kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

WimPeu

Alleen met een premium abo. Heb ik ook. Die andere zijn 160 kbps.

Ik heb er ook een Dac tussen (Musical Fidelity sinds een week) maar mijn CD speler (Marantz SA11s1) wint het op alle vlakken. De 320 kwaliteit heb ik nog niet getest tov de Marantz maar als een Wav file het al verliest neem ik voor het gemak maar aan dat een mp3 het helemaal niet gaat trekken. Die Metrum Dac scijnt wel erg goed te zijn maar om van een mp3 een zelfde geluid te trekken als van een Wav of CD moet ie wel heel erg goed zijn.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

todiroy

Kees,

Ik lees dat jij de zp90 gebruikt i.c.m. de ipad.

Als ik het goed begrijp dan gebruik je de ipad als een soort afstandsbediening die de Sonos aanstuurt en vervolgens leest de sonos de NAS.

Is het ook mogelijk om via de ipad rechtstreeks muziek via het internet te streamen en deze dan draadloos te versturen naar de Sonos?

Tom
SR4003
PM8003
SA7003
BD7004
2x MA500
MF M1 DAC
Sonos zp90

cheese

Hal Tom,

Ja dat is juist wat ik ook doe.....ik een br 100 op mijn router aangesloten, die zend het draadloos naar de zp90 en die heb ik via een DAC aangesloten op mijn versterker.......ik heb dus nog geen nas, die gaat er echter wel komen.

Groeten Kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

cheese

Citaat van: WimPeu op juni 05, 2011, 09:37:44
Alleen met een premium abo. Heb ik ook. Die andere zijn 160 kbps.

Ik heb er ook een Dac tussen (Musical Fidelity sinds een week) maar mijn CD speler (Marantz SA11s1) wint het op alle vlakken. De 320 kwaliteit heb ik nog niet getest tov de Marantz maar als een Wav file het al verliest neem ik voor het gemak maar aan dat een mp3 het helemaal niet gaat trekken. Die Metrum Dac scijnt wel erg goed te zijn maar om van een mp3 een zelfde geluid te trekken als van een Wav of CD moet ie wel heel erg goed zijn.

Ik heb nog niet super veel luistertesten gedaan, maar via deze DAC klinkt het allemaal zo lekker en verveelt de muziek echt nooit........en deze combi klinkt voor mij echt goed..........vor de 350 euro is deze DAC echt goed.

Ik heb sinds een week de claws er onder die onder totem speakers horen.......en ook dat droeg weer bij aan een iets mooier geluid.........

Gr. Kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

todiroy

Ok,bedankt


Ik twijfel nog wel tussen de ipad of een ipod touch als bediening.

Heb jij hier ervaring met?

Groet,Tom
SR4003
PM8003
SA7003
BD7004
2x MA500
MF M1 DAC
Sonos zp90

cheese

Hallo Tom,


Ja en ik vind de iPad prettiger.........groter en duidelijker.......


Groet Kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

cheese

Hallo Wim,



Het betekent dus wel als ik een nas aanschaf win ik nowg wel een stikkie aan kwaliteit van de aangeboden files en dus aan kwaliteit?


Gr. Kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

todiroy

Hallo Kees

Is een ipad2 16gb voldoende of raadt jij een ander model aan?


Groeten,Tom
SR4003
PM8003
SA7003
BD7004
2x MA500
MF M1 DAC
Sonos zp90

cheese

Hallo Tom,


Dat is degene die ik heb en bevalt mij prima.....maar lig natuurlijk ook aan jou behoefte waar je hem vor wil gebruiken........ik gebruik hem voor te mailen, muziek,internet, wat Apps er op en dat is het wel....

Groeten Kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

todiroy

Hallo

Ik ben gisteren nog eens langs de winkel geweest i.v.m. de zp90.

Volgens de verkoper daar (gebruikt zelf ook het systeem i.c.m. de ipad) kan je de ipad alleen maar gebruiken als
afstandsbediening voor de zp90 en niet tegelijkertijd om muziek te streamen van het internet of eventueel muziek die op de ipad staat.

Klopt dit?

Groeten,Tom
SR4003
PM8003
SA7003
BD7004
2x MA500
MF M1 DAC
Sonos zp90

b.vanderlans

 8-) Sonos is top!
Sta op het punt een ZP90 aan te schaffen. Iemand ervaring met de "direct AMP"?
Mijn vraag is: kan het volume niveau wel nauwkeurig genoeg worden in gesteld.

Ben bang dat als ik even het schuifje te snel schuif, direct mijn buren wakker zijn.

Groet Bas
- Quadral Platinum M4
- Marantz PM-7004
- Sonos ZP90