verschil dac SA7003 en Music Fidelity M1

Gestart door todiroy, mei 28, 2011, 20:05:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

todiroy

Hallo,

Ik heb vandaag een M1 DAC aangeschaft om mijn PC te kunnen laten spelen op via de versterker.
Klinkt in ieder geval beter dan de gewone tulp aansluiting van daarvoor.

Heeft er iemand ervaring met eventuele verschillen tussen deze DAC en de DAC van de SA7003?

Ik heb de SA analoog aan de versterker hangen en ook optisch verbonden met de M1,zodoende kan ik snel overschakelen om de verschillen te horen.

En mijn eerste indruk is dat de SA toch iets meer helder speelt dan de M1.

Nog iemand?

Groeten,Tom
SR4003
PM8003
SA7003
BD7004
2x MA500
MF M1 DAC
Sonos zp90

JohnWx

Citaat van: todiroy op mei 28, 2011, 20:05:08
Hallo,

Ik heb vandaag een M1 DAC aangeschaft om mijn PC te kunnen laten spelen op via de versterker.
Klinkt in ieder geval beter dan de gewone tulp aansluiting van daarvoor.

Heeft er iemand ervaring met eventuele verschillen tussen deze DAC en de DAC van de SA7003?

Ik heb de SA analoog aan de versterker hangen en ook optisch verbonden met de M1,zodoende kan ik snel overschakelen om de verschillen te horen.

En mijn eerste indruk is dat de SA toch iets meer helder speelt dan de M1.

Nog iemand?

Groeten,Tom

kan maar zo ?


een dac is meer dan alleen de chip het kan door manier van opbouw voeding componenten een andere klank kleur geven


succes mooi ding
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

todiroy

Even een aanvulling:

Ik ben nu bijna een uur aan het vergelijken en ik krijg meer de indruk dat de M1 "een aangenamer " geluidsbeeld weergeeft,rustiger (als ik me goed uitdruk?)

Tom
SR4003
PM8003
SA7003
BD7004
2x MA500
MF M1 DAC
Sonos zp90

JohnWx

Citaat van: todiroy op mei 28, 2011, 20:56:59
Even een aanvulling:

Ik ben nu bijna een uur aan het vergelijken en ik krijg meer de indruk dat de M1 "een aangenamer " geluidsbeeld weergeeft,rustiger (als ik me goed uitdruk?)

Tom

ik vind het zeer goed en begrijpelijk wat je zegt


er is geen onrust denk ik en ook niet het idee dat je iets harder of zachter moet zetten



top
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

Hoi,

Mooie dac de M1. Had ongeveer dezelfde indruk met mijn sa8003 vs Moon 300D DAC. De marantz zet het hoog wat meer aan. Wat congestie ook. De losse dac laat meer van de opname zien zonder het op je schoot te werpen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op mei 29, 2011, 15:56:06
Hoi,

Mooie dac de M1. Had ongeveer dezelfde indruk met mijn sa8003 vs Moon 300D DAC. De marantz zet het hoog wat meer aan. Wat congestie ook. De losse dac laat meer van de opname zien zonder het op je schoot te werpen.

moets effe nde dikke van Dale erbij halen  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

todiroy

Ben er in ieder geval heel tevreden over.

Nu nog overschakelen op het streaming gebeuren en dan kunnen we (hopelijk) weer een tijdje voort.

Tom
SR4003
PM8003
SA7003
BD7004
2x MA500
MF M1 DAC
Sonos zp90