Harddisc speler Marantz (genre Olive 4 HD & 6 HD)

Gestart door DoctorJacoby, mei 23, 2011, 19:11:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: WimPeu op mei 25, 2011, 22:33:39
Dan heb jij erg veel verzamel Cd's, singletjes en Cd's met maar 1 of 2 goede nummers om die 1T vol te krijgen. Als je een Cd vaker zou kunnen beluisteren zou je ontdekken dat er misschien wel meer goede nummers op staan. :-P

tipje


Spotify
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

DoctorJacoby

#16
1) Spotify is in Belgiƫ niet officieel beschikbaar, daar valt natuurlijk wel een mouw aan te passen
2) Spotify is mp3-kwaliteit
3) veel dingen op oudere compilaties staan niet op Spotify (obscure new beat & ebm, vergeten popsongs,...)

Dan luister ik liever naar flac-files op een harde schijf. Je kan moeilijk gaan beweren dat harde schijven tegenwoordig nog duur zijn ... (zeker als je importeert :) ) Ik doe dan ook al enkele maanden research om een goedkope oplossing te vinden voor het afspelen van m'n flac files: stille note/netbook (Asus EEE PC, Acer Aspire One,...?).

Nieuwe muziek leer ik via allerlei kanalen kennen: mediatheek, internet, Stubru & Radio 1, BBC,...

Soms neem ik de tijd om een keer enkele van die oudere albums te beluisteren.

Heb ook compilaties zoals Het Beste uit de Top 40 liggen etc.  stupid
In die tijd bestond er nog geen internet, en durfde ik al eens dergelijke compils of lp's kopen als er "enkele goede tracks" op stonden. Vaak kwam het dan goedkoper uit dan de singletjes los kopen :)
Via J River Media Center maak ik dan playlistjes met de beste tracks uit die compilaties ...

Daarnaast heel wat compils van Belgische clubs van La Rocca, Fuse,... etc.

Mijn muzieksmaak is heel breed en kan gewoon niet alles in m'n audioruimte zetten ... Gaat van klassiek, jazz, blues, de betere huidige pop-rock-alternative,... noem maar op. Een muzikale allesvreter.

Als ik de tijd heb, beluister ik volledige albums van uit de zetel. Dan luister / geniet ik echt aandachtig, zoals anderen naar een film kijken.

Wanneer ik bv. op de PC zit, zet ik dan vaak een samengestelde playlist uit J River Media Center met one hit wonders, betere singles uit compilaties (Beste uit de Top 40, Hit Connection, Hits Albums,...)

JohnWx

#17
Citaat van: DoctorJacoby op mei 27, 2011, 14:00:13
1) Spotify is in Belgiƫ niet officieel beschikbaar, daar valt natuurlijk wel een mouw aan te passen
2) Spotify is mp3-kwaliteit
3) veel dingen op oudere compilaties staan niet op Spotify (obscure new beat & ebm, vergeten popsongs,...)

Dan luister ik liever naar flac-files op een harde schijf. Je kan moeilijk gaan beweren dat harde schijven tegenwoordig nog duur zijn ... (zeker als je importeert :) ) Ik doe dan ook al enkele maanden research om een goedkope oplossing te vinden voor het afspelen van m'n flac files: stille note/netbook (Asus EEE PC, Acer Aspire One,...?).

Nieuwe muziek leer ik via allerlei kanalen kennen: mediatheek, internet, Stubru & Radio 1, BBC,...

Soms neem ik de tijd om een keer enkele van die oudere albums te beluisteren.

Heb ook compilaties zoals Het Beste uit de Top 40 liggen etc.  stupid
In die tijd bestond er nog geen internet, en durfde ik al eens dergelijke compils of lp's kopen als er "enkele goede tracks" op stonden. Vaak kwam het dan goedkoper uit dan de singletjes los kopen :)
Via J River Media Center maak ik dan playlistjes met de beste tracks uit die compilaties ...

Daarnaast heel wat compils van Belgische clubs van La Rocca, Fuse,... etc.

Mijn muzieksmaak is heel breed en kan gewoon niet alles in m'n audioruimte zetten ... Gaat van klassiek, jazz, blues, de betere huidige pop-rock-alternative,... noem maar op. Een muzikale allesvreter.

Als ik de tijd heb, beluister ik volledige albums van uit de zetel. Dan luister / geniet ik echt aandachtig, zoals anderen naar een film kijken.

Wanneer ik bv. op de PC zit, zet ik dan vaak een samengestelde playlist uit J River Media Center met one hit wonders, betere singles uit compilaties (Beste uit de Top 40, Hit Connection, Hits Albums,...)

niet in BE ? want weet je waarom ? rechten ofzoiets


Ik vind 320kpbs voor gewoon muziek te luisteren prima


vind juist wel dat er veel oud op staat maar dat is persoonlijk natuurlijk


ik vind juist nieuwe muziek via Spotify en via de playlisten van de zanger en bands ook weer andere zangers / bands

en al wat wijzer welk netbook het word ? en waarom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

DoctorJacoby

Ik twijfel over zo'n Asus EEE PC. Zelf een stille computer in elkaar steken met ssd-geheugen etc. kan ik niet  :oops: Daar ben ik een leek in.

Toch maar eerst prioriteit geven aan een Marantz UD 5005 (eind juni).

Tijdens m'n verlof in augustus eens rondkijken voor een pc/notebook en netbook oplossing.

Eind 2011 waarschijnlijk nog een platenspeler met toebehoren en tweaks (keuze al gemaakt).

En dan heb ik eindelijk de set waar ik al 10 jaar van droom  :kwijl: