Welke stereo versterker via de 2e hands markt?

Gestart door Fritsie, mei 21, 2011, 14:25:51

Vorige topic - Volgende topic

Mexicaanse Hond

Als je het te braaf vindt klinken, dan is het juist een teken dat je een neutraal geluid hebt waar je uren naar kunt luisteren zonder dat er luistermoeheid optreedt.
Of je moet gewoon wat minder brave muziek draaien...
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

audiof. zonder budget

Citaat van: Cornelis1921 op mei 24, 2011, 04:44:39
:wink: Hij zal noch de eerste, noch de laatste zijn. Èn, pas op! Het is ook nog es, indien men er gevoelig voor is, zeer besmettelijk...

Ja.... als het virus eenmaal binnen is, gaat het niet meer weg :no: :no: :no:
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Fritsie

Tja, ik vrees inderdaad dat ik het virus te pakken heb. Eerste stap was een versterker. Tweede stap was het vervangen van de Jamo S606's naar Dali Ikon's MKII. Was een erg groot prijs verschil, maar ook natuurlijk een super geluid voor terug. Hierna een andere cd-speler erbij en nu zit ik alweer aan een andere versterker te denken.

Heb nog eens goed geluisterd en heb besloten het eerst toch maar bij de PM6003 te houden.
Maar bedankt voor jullie input en het afremmen van het virus :evil:

p.s. Het braaf klinken hangt erg van de bron af, heb de cd van Trentemoller eens opgezet, worden ze al veel minder braaf :yes:.

renes59

Zoals je al zei de opnames zelf bepalen het geluid. Ik weet niet of het jouw smaak is maar zet eens een oude Rolling Stones op uit de 60er jaren. Die hebben een "smerig" geluid.
Er zit toonregeling op de versterker misschien kan dat helpen voor het vinden van het goede geluid.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Janver

Even een gezonde kaping van een topic gezien het feit dat Fritsie toch geen upgrade gaat maken.

*ZIP* toch dus geen kaping; nieuw topic.
Hier kan uw reclame staan!

Marantz 81

fritsie als je in de toekomst wil gaan upgraden zou ik gelijk voor premium apparatuur gaan ,zover dat financieel mogelijk is , als de nieuwe serie,s uitkomen kun je voor een flink gerduceerde prijs nieuwe spullen kopen of het 2de hands kopen via marktplaats ,dan kan de apparatuur duidelijk meer en weergeven als de Dali,s die je nu hebt ,naar mij mening is dit de betere volgorde als je eerst betere speaker zou kopen en je hebt de apparatuur er niet voor is ook zonde daarna zou ik op zoek gaan naar een paar mooie Dynaudio speakers  byebye

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op mei 24, 2011, 21:51:54
fritsie als je in de toekomst wil gaan upgraden zou ik gelijk voor premium apparatuur gaan ,zover dat financieel mogelijk is , als de nieuwe serie,s uitkomen kun je voor een flink gerduceerde prijs nieuwe spullen kopen of het 2de hands kopen via marktplaats ,dan kan de apparatuur duidelijk meer en weergeven als de Dali,s die je nu hebt ,naar mij mening is dit de betere volgorde als je eerst betere speaker zou kopen en je hebt de apparatuur er niet voor is ook zonde daarna zou ik op zoek gaan naar een paar mooie Dynaudio speakers  byebye

zat meer aan Dali te denken  byebye
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81

kan ook zeker de Helicon zijn erg mooi  notworthy maar hoe die klinken  :roll:

maar ik ben een Dynaudio liefhebber  :-D

beter gewoon zelf luisteren  :yes: zoveel keuze merken smaken ,maar ik zou ze zeker niet vergeten die Dynaudio,s  pompom

WimPeu

Eerst Dali de hemel in prijzen Arjan. Het gedweep met Dynaudio kan daarna wel weer. :wink: :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

TurboMarco

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Marantz 81