Verschil kwaliteit marantz ud 5005/sony

Gestart door remco28, april 11, 2011, 23:44:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

remco28

Goedeavond iedereen,sinds een halfjaar ben ik nu aan het genieten van mijn sr 6004 en een cd speler van de 6 serie.
Ik heb nog steeds een bluray speler van sony,de bdp s350,hij doet het nog prima met een heel scherp plaatje.

Maar het gevoel knaagt dat ik toch wel dit jaar de ud 5005 of de ud 7005 wil hebben,nou is mijn vraag:
Zal de ud5005 nog wat mooier zijn dan de sony?als ook het geluid van een bluray film?
Verschilt de ud5005 intern veel van de ud7005?heb gelezen dat ze bijna identiek zijn?maar ik meen ook ergens gelezen te  hebben dat de ud7005 wat betere componenten heeft?
Is dat het prijsverschil t.o.v. van de ud5005?

Stadium III

Hoe de UD 5005 zich zal houden tov de Sony zal ik niet durven zeggen
De UD 5005 heeft wel snelle laadtijden en zeker mooi beeld
Van mijn oude Sharp naar de UD 5005 was zeker een verbetering in alle fronten

Verder de UD 5005 vs UD 7005 zijn er in de 7005 alleen de analoge uitgangen erbij gekomen naar mijn weten en verder ook naar mijn weten zijn ze dan iedentiek
Is dit niet zo dan zal ik hier wel op verbeterd worden ! :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JohnWx

Bass-Management (SA-CD / DVD-A)

Selectable HDMI output level (normal / expand)

RS232

Andere da converter en andere video chip

Andere signaal ruis verhouding

Metaal front

:-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

remco28

Dank jullie voor de antwoorden,dus er zit toch wat betere componenten in de ud7005,zou dat het prijsverschil waard zijn?

Wat zouden jullie doen?sony houden of de marantz aanschaffen?zeker overbodig op dit forum?

Zijn er mensen die ervaring hebben in kwaliteit,zowel beeld als geluid,met een ander merk t.o.v marantz?

still life

remco, je hebt nu reeds 2 mooie players in bezit, maar je wil graag wat anders:

given the choice, is de 5005 een prima all-in-one gemaakt om te combineren met een SR
zet die erbovenop & je bent er klaar mee..(cd/sacd/dvd/br/usb)

als we een 7006 & 5005 digitaal op je SR zouden prikken & audio draaien:
dan zal je imho nooit blind kunnen aanwijzen welke er a/h spelen is

zetten we die 2 op je tv en gaan we kijken:
dan zal je imho nooit blind kunnen aanwijzen welke er a/h spelen is

:angel:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op april 13, 2011, 10:15:35
remco, je hebt nu reeds 2 mooie players in bezit, maar je wil graag wat anders:

given the choice, is de 5005 een prima all-in-one gemaakt om te combineren met een SR
zet die erbovenop & je bent er klaar mee..(cd/sacd/dvd/br/usb)

als we een 7006 & 5005 digitaal op je SR zouden prikken & audio draaien:
dan zal je imho nooit blind kunnen aanwijzen welke er a/h spelen is

zetten we die 2 op je tv en gaan we kijken:
dan zal je imho nooit blind kunnen aanwijzen welke er a/h spelen is

:angel:

die eerste is logisch omdat je dan digitaal van de sr gebruikt ga je analoog doen hoor je het volgens mij wel verschil

beeld is wel verschil omdat er gewoon een nog betere chipset word gebruikt

alleen vind je die verschillen waard in geld ? dat is een keuze die voor iedereen anders is
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81

als je de CD6002 wil behouden om muziek te luisteren  :-) zou ik wel doen  :yes:

heb je aan de UD5005 een heel mooi apparaat  pompom

remco28

Dat is id. ook de bedoeling om die cd te houden,en zo heb ik alles van hetzelfde merk,vind ik ook wel een mooie gezicht eigenlijk. :angel: