Protect mode, 3x?

Gestart door bertheeren, april 30, 2011, 00:03:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bertheeren

Ik heb op dit forum gelezen dat je een marantz receiver (SR6001) slecht 3x uit protect kan halen. Geld dit ook als de oorzaken van het in protect schieten niet door de receiver zelf veroorzaakt werden?

Ik heb nu twee keer gehad dat ie op protect schoot door een stroomdip, en 1 keer door een keiharde brom op de input t.g.v. een defecte kabel.

Zal wel lu-llig zijn als dit nog eens gebeurd en de receiver vergrendeld zich  . . .

Stadium III

In princiepe denk ik dat je hem er wel weer kunt uithalen

Als hij niet door je eigen fouten erin schiet is er weinig aan de hand
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Cornelis1921

 stupid Hoe herken je een/de protect-mode. Mijn pm7200 laat in de AB een 50 Herz-brommetje horen, alleen hoorbaar via de hoofdtelefoon. Versterker aan het net via een over/onderspanningsbeveiliger. Laatstelijk even tijdelijk een brommetje uit de versterer in de A-klasse, nu weer weg. Versterker 8 jaar oud en gaat binnenkort ter revisie naar HAL.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Stadium III

De Sr 6001 en 7001 en 8001 en ook andere SR's die geven in hun display aan protect en standby led begint te knipperen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bertheeren

Citaat van: Cornelis1921 op april 30, 2011, 07:38:26
stupid Hoe herken je een/de protect-mode. Mijn pm7200 laat in de AB een 50 Herz-brommetje horen, alleen hoorbaar via de hoofdtelefoon. Versterker aan het net via een over/onderspanningsbeveiliger. Laatstelijk even tijdelijk een brommetje uit de versterer in de A-klasse, nu weer weg. Versterker 8 jaar oud en gaat binnenkort ter revisie naar HAL.

Het ging om een brom die je krijgt als de aarddraad van een kabeltje uit de koptelefoon uitgang van een mp3 speler of iets dergelijks los raakt. Die is dus keihard (zeg maar harder dan het hardste geluid wat je normaal op de input zet) wat hem in protect heeft laten springen. Je ziet dan even snel "mute" en dan protect; )