Versterker Input Probleem

Gestart door cz79, april 29, 2011, 07:30:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cz79

Beste leden,

ik heb sinds kort een Thule PR150B en een Thule PA150B, voor en -eindversterker set aangeschaft, alles werkt naar behoren echter ik zit met één klein issue waar ik zo even niet uitkom; ik heb de set aangesloten, gebalanceerd tussen voor en eind en mijn cd speler met een RCA interconnect op de voorversterker (logisch toch?!), als ik dan vervolgens een tweede input gebruik, dus als ik bijv een mediaplayer of dvd speler aansluit, dan krijg ik onherroepelijk een soort 'elektronische' brom te horen uit mijn luidsprekers :sadlike:
Dit is dus alleen het geval bij gebruik van een extra aansluiting, datis wanneer ik de cd speler gewoon op zijn 'eigen' input aangesloten laat zitten.
Ik hoor dit heel duidelijk als ik geen muziek o.i.d. afspeel dus gewoon alles aansluiten en niets afspelen, ik krijg dan die 'brom' en die wordt duidelijk harder wanneer ik het volume van de versterker opendraai.
Ik heb de volgende dingen al geprobeerd om er zeker van te zijn waar het probleem ligt;

- Andere RCA interconnects, brom blijft aanwezig
- gebalanceerd en ongebalanceerd tussen voor en eindversterker, brom blijft aanwezig
- Alles inputkabels losgehaald op de voorversterker, behalve die van de cd speler (geen brom te horen), pas wanneer ik een tweede input gebruik dan gaat het  mis.
- andere inputs gebruikt op de voorversterker, brom blijft aanwezig
- andere stroomkabels gebruikt van de voor en eindversterker, brom blijft aanwezig
- losse kabel aangesloten op een input (dus een kabel die verder nergens op aangesloten zit), geen brom
- één voor één van de apparaten (DVD of Mediaplayer) losgehaald, brom blijft aanweizg zowel bij de DVD als de Mediaplayer.

Ik hoop dat iemand me kan helpen met wat tips of beter nog oplossingen!

Alvast bedankt.

mvg,

Chris

TurboMarco

Heb je de voor/eind aangesloten op een geaard stopcontact ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

cz79

Zeker, en de netsnoeren zijn ook 100% in orde