tv geluid via de Marantz KI pearl lite

Gestart door fredzelf, juli 22, 2011, 14:06:45

Vorige topic - Volgende topic

fredzelf

Ik ben sinds gisteren de trotse bezitter van een Marantz KI pearl lite versterker en Bowers & Wilkins CM 8 luidsprekers.
Graag wil ik muziekprogramma's afspelen met het geluid via de versterker. Ik heb een Humax IHDR 5050 C digitale ontvanger. Op audio uit heb ik speciale vergulde tulpstekkers aangesloten en op de versterker in de aux ingangen. Er komt wel wat geluid uit maar lang niet zo veel als wanneer ik de tuner aan zet.
Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Alvast bedankt voor de moeite.
Fred

JohnWx

Citaat van: fredzelf op juli 22, 2011, 14:06:45
Ik ben sinds gisteren de trotse bezitter van een Marantz KI pearl lite versterker en Bowers & Wilkins CM 8 luidsprekers.
Graag wil ik muziekprogramma's afspelen met het geluid via de versterker. Ik heb een Humax IHDR 5050 C digitale ontvanger. Op audio uit heb ik speciale vergulde tulpstekkers aangesloten en op de versterker in de aux ingangen. Er komt wel wat geluid uit maar lang niet zo veel als wanneer ik de tuner aan zet.
Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Alvast bedankt voor de moeite.
Fred

Welkom

volgens mij als je volume harder zet van de Humax op vol doet hij het gewoon wel geluid tv uitzetten want je ge bruikt nu de versterker

succes
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

KeesKees

Ik heb eenzelfde ervaring met digitale ontvanger van Cisco. Bij de tv zenders kun je idd het volume van de digitale ontvanger op max zetten en dan regelen met de versterker.

Bij radio (ook via de Cisco) laat het volume zich niet regelen. Het uitgangssignaal lijkt dan minder sterk te zijn dan bij de cd speler. Met een geluidsniveau dat te omschrijven is als achtergrond geeft mijn versterker nu -43 dB aan. Ik wil nog een keer de digitale (optische) uitgang van de Cisco op de digitale ingang van de cd-speler zetten. Zou je ook eens kunnen proberen vooropgesteld dat je cd-speler een dergelijke ingang heeft.
PM15S2 - SA15S2 - Cisco 8485DVB HD PVR
- Dali Mentor 6 - VdH First Ultimate MkII - VdH the Wave - In-akustik Premium 2,5 mm²

Sparky

Ik heb het net even geprobeerd met mijn digitale ontvanger (een Humax IHDR 5000C) analoog aangesloten op de Marantz versterker. Zoals JWX aangeeft moet het volume van de Humax omhoog gezet worden om vervolgens met de versterker het volume van het tv-geluid goed te kunnen regelen.

Door met het volume van de Humax te spelen heb ik het volume niveau ongeveer gelijk gekregen als dat van de cd-speler. Hiermee voorkom je dat je het volume moet veranderen wanneer je een andere geluidsbron selecteert.

Wat mij opviel is dat wanneer ik de tv via HDMI aangesloten heb en het geluid analoog via Humax en versterker, dat beeld en geluid niet synchroon lopen.

lo

Ik sluit mijn TV gewoon via de "audio uit" cinch stekkers aan op een ingang van mijn versterker. Geluid van de TV "uitzetten" en heerlijk genieten.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Sparky

Citaat van: lo op juli 23, 2011, 13:44:04
Ik sluit mijn TV gewoon via de "audio uit" cinch stekkers aan op een ingang van mijn versterker. Geluid van de TV "uitzetten" en heerlijk genieten.

Zo heb ik de tv dus ook aangesloten. Het geluid van de analoge uitgang van de tv (een Philips) doet niet onder voor dat van de Humax.

KeesKees

Ik heb net wat zitten bladeren in de handleiding van de Cisco: daar kun je een vertraging instellen als het geluid niet gelijk loopt met het beeld. Het is een van de instellingen in het menu; zal bij jou ook vast kunnen.
PM15S2 - SA15S2 - Cisco 8485DVB HD PVR
- Dali Mentor 6 - VdH First Ultimate MkII - VdH the Wave - In-akustik Premium 2,5 mm²