Ik heb een probleem met mijn cd-recorder DR6000 van Marantz. Inmiddels is hij twee keer 'gerepareerd' door Marantz. Maar in werkelijkheid is hij nooit gerepareerd. Alleen de laser is ontgrendeld en de speler is gereset.
In de eerste post lees je mijn mailklacht naar Marantz. In de volgende post het antwoord.
Kan iemand mij helpen?
Xander
Geachte heer/mevrouw,
Circa 4 jaar geleden heb ik bij een hifi-zaak een tweedehands Marantz DR-6000 cd-recorder aangeschaft. De speler was destijds ongeveer een jaar oud en had zelfs nog enkele maanden garantie. Een prachtige recorder met geweldige opnames en een goede weergave van cd's. Ik maak geregeld opnames van onze gospelband en vaak kopieën van cd's, oude platen of cassettes.
Merk: Marantz DR6000/N1B
Serienummer: MZ000024040453
Helaas kreeg ik een paar maanden geleden een probleem met de recorder. Wanneer ik een opname had gemaakt, wilde ik de cd met FINALIZE afsluiten. Men selecteert de functie FINALIZE en drukt vervolgens op REC. Na ongeveer 2 minuten is hij klaar en dan wordt het programma FINALIZE afgesloten. Men ziet dan WAIT in het scherm en het programma moet worden afgesloten. Maar de cd-recorder bleef hier vastzitten. Ik kan het alleen verhelpen door de spanning van het apparaat te halen. En het gevolg was de cd niet is afgesloten en niet meer wordt herkend door alle cd-spelers.
Ik heb het apparaat naar een Dé Hifi-winkel in Beek-Ubbergen gebracht en de eigenaar (Rob Wilms) vertelde dat de cd-recorder bij de service-dienst van Marantz wordt gerepareerd.
Het apparaat werd gerepareerd, kosten waren ongeveer 75 EURO. Daarbij werd vermeld dat ik geen cdr's van 80 minuten gebruiken. Maar deze cdr's heb ik nog nooit gebruikt.
Ik heb thuis het apparaat weer in gebruik genomen en bij de tweede cd's kreeg ik weer hetzelfde probleem. Maar doordat ik weer de spanning eraf moest halen, kwam er nog een probleem bij. De cd-recorder herkende geen enkele audio-cd of cdr meer. Telkens kreeg ik de melding NO DISC. Inmiddels waren de vakanties aangebroken en begin augustus heb ik de cd-recorder weer weggebracht naar Dé Hifi-winkel in Beek-Ubbergen. Op vrijdag 17 augustus heb ik de cd-recorder kunnen ophalen. De eigenaar van Dé Hifi-winkel vertelde mij het reparatie-rapport van Marantz:
De Marantz DR-6000 is niet gerepareerd, want er zijn GEEN onderdelen meer te verkrijgen .
De laserunit is ontgrendeld en geen cdr's van 80 minuten toepassen. Kosten 38 euro.
Kortom, mocht de cd-recorder weer een probleem krijgen, valt hij niet te repareren, want er zijn geen onderdelen meer te verkrijgen voor de cd-recorder.
Nadat ik thuis ben gekomen heb ik dezelfde avond de cd-recorder getest. Ik heb meerdere cd's gebrand op alle mogelijke manieren en ik heb daarbij geen cdr's van 80 minuten gebruikt, want die heb ik nog nooit toegepast. Helaas is dezelfde avond wéér het probleem teruggekomen.......
U begrijpt wel dat ik nu machteloos sta en erg teleurgesteld. Ik heb een cd-recorder van maar 5 á 6 jaar oud die niet meer te repareren valt. Ook de eigenaar van Dé Hifi-winkel, importeur van Marantz, vindt het vreemd dat dit nog vrij jonge apparaat niet meer te repareren valt.
Ik ben al meer dan 100 euro kwijt aan reparaties en de speler (aangeschaft voor 400 euro) is niets meer waard en ik kan hem zo niet gebruiken.
Kunt u mij helpen? Kan het apparaat nog goed gerepareerd worden of is er geen onderdeel meer te krijgen? Of heeft u een andere oplossing voor mij? Ik vind het erg jammer dat cd-recorder in 5 á 6 jaren het begeeft en vervolgens niet meer te repareren valt.