levensduur HT Receivers

Gestart door fred3543, november 25, 2010, 12:54:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hoe lang denk je dat je HTreceiver heel blijft

1 week
0 (0%)
4 weken
1 (7.1%)
6 maanden
2 (14.3%)
2 jaar
2 (14.3%)
meer dan 3 jaar
9 (64.3%)

Totaal aantal stemmen: 14

Stemmen gesloten: december 25, 2010, 12:54:37

fred3543

wat wil je nu graag horen?  dat ik het normaal zou vinden als een winkel na 2 weken al zegt
dat de Receiver opgestuurd gaat worden? :?
sr 6004 - bd 5004 - humaxhd5050c - panasonic Tx P42v20e - MA Silver RX6 - Klipsch surround+sub

Marvin

Helaas is dat een normale gang van zaken doen. Dat ik me niet zomaar met lege handen terug zou laten sturen is een ander verhaal.

JohnWx

Citaat van: marvin op december 27, 2010, 20:40:47
Helaas is dat een normale gang van zaken doen. Dat ik me niet zomaar met lege handen terug zou laten sturen is een ander verhaal.

Helaas is dit wel de realiteit

Dat heeft te maken met de marges die er nog maar opzitten en het extra werk (dus onkosten dus minder winst) met het apparaat retour nemen nieuwe meegeven de winkel heeft een kapot apparaat moet weer handelingen voor worden verricht en moet worden opgelet dat hij wel gecrediteerd word door importeur etc.etc.etc.
En dat gehele trajekt is voor veel winkels erg omslachtig en er tijdens een inventarisatie een paar kapotte apparaten opduiken die op de voorraad staan en dat is zwaar geld spullen die je niet kan verkopen


oftewel alles voor de centjes
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Feit blijft dat een goede winkelier deze 'problemen' wel op zich neemt, -en de klant tevreden naar huis laat terug keren. En tevreden is dus mét gevulde doos retour naar huis, als het apparaat niet meer op de plank staat dan ben ik gewend een model hoger mee terug te nemen. (Dit is bij Hobo Haarlem/Berverwijk en EP:Tol IJmuiden geen uitzonderlijke luxe).

JohnWx

Citaat van: marvin op december 27, 2010, 20:52:04
Feit blijft dat een goede winkelier deze 'problemen' wel op zich neemt, -en de klant tevreden naar huis laat terug keren. En tevreden is dus mét gevulde doos retour naar huis, als het apparaat niet meer op de plank staat dan ben ik gewend een model hoger mee terug te nemen. (Dit is bij Hobo Haarlem/Berverwijk en EP:Tol IJmuiden geen uitzonderlijke luxe).

Dat soort winkels moeten ook gekoestert worden
Daar werken mensen die verder denken dan alleen die ene verkoop
En ik heb al mijn verkopers altijd geprobeerd mee tegeven dat je bij een probleem juist een klant kan winnen
Jammer dat er ook zoveel verschil is in de diverse winkels van een keten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

QuattroNL

Zo, even nog wat stof van dit topic afblazen  8-)

Ik draai nog altijd tot zeer volle tevredenheid met mijn SR7200 van 12 jaar oud  :yes:
Ding heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
Tuurlijk, hij's oud en heeft geen HDMI. Daarentegen: hij geeft een schitterend geluid, met name in stereo mode! Dit oudje gaat dus ook echt niet weg. Er zou een flinke jongen voor terug moeten komen om dit nivo überhaupt maar te kunnen evenaren.

Heb toch het gevoel dat dat oude spul heerlijk degelijk is.
Besides: who needs HDMI qua sound? Voor beeld ok, maar puur voor het geluid? Neuh.
Al m'n HDMI spul gaat naar de tv en er gaat een coax kabel naar de receiver voor het geluid. Works like a charm.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

JohnWx

#21
Citaat van: QuattroNL op maart 04, 2011, 20:59:55
Zo, even nog wat stof van dit topic afblazen  8-)

Ik draai nog altijd tot zeer volle tevredenheid met mijn SR7200 van 12 jaar oud  :yes:
Ding heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
Tuurlijk, hij's oud en heeft geen HDMI. Daarentegen: hij geeft een schitterend geluid, met name in stereo mode! Dit oudje gaat dus ook echt niet weg. Er zou een flinke jongen voor terug moeten komen om dit nivo überhaupt maar te kunnen evenaren.

Heb toch het gevoel dat dat oude spul heerlijk degelijk is.
Besides: who needs HDMI qua sound? Voor beeld ok, maar puur voor het geluid? Neuh.
Al m'n HDMI spul gaat naar de tv en er gaat een coax kabel naar de receiver voor het geluid. Works like a charm.

is die al uit 1999 ?

hij werd gelanceert in 2002
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

QuattroNL

Citaat van: jwx op maart 04, 2011, 22:42:31
is die al uit 1999 ?

hoog uit 10 jaar max
Heb de bon niet meer maar veel zal het niet schelen.

O, heb de folder nog wel zie ik. Uit 2000 dus. Voor een home cinema receiver bijna bejaard  :-D
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

JohnWx

Citaat van: QuattroNL op maart 04, 2011, 22:47:38
Heb de bon niet meer maar veel zal het niet schelen.

O, heb de folder nog wel zie ik. Uit 2000 dus. Voor een home cinema receiver bijna bejaard  :-D

Blijft een mooi ding oftewel wat gaat de tijd snel

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

QuattroNL

Check, en dan in het zwart.
En zelfs de 11 jaar oude a.b. werkt nog perfect.
Nee, over de Marantz kwaliteit hoor je mij niet klagen.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

JohnWx

Citaat van: QuattroNL op maart 04, 2011, 23:07:15
Check, en dan in het zwart.
En zelfs de 11 jaar oude a.b. werkt nog perfect.
Nee, over de Marantz kwaliteit hoor je mij niet klagen.

deze is beter


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

sdijk

Ik hoop toch op meer dan 3 jaar :evil:

Ik heb ook enige problemen gehad met mijn reciever, maar vergeet niet dat je het niet zult lezen als het perfect werkt.
Dus ga ik er nog steeds vanuit dat het uitzonderingen zijn dat ze zo snel kapot kunnen gaan tenzij mijn nieuwe reciever ook snel de geest gaat geven :roll:
Marantz SR6005
Marantz CD5003
Marantz BD5004
Focal chorus 826V
Focal chorus CC800V
Focal chorus SR800V
Focal chorus SW800
Philips 46PFL8606 3d led TV
Connected by Monster cable

QuattroNL

Citaat van: sdijk op maart 07, 2011, 10:32:16
... maar vergeet niet dat je het niet zult lezen als het perfect werkt.
Helemaal waar. Waarom zou je iets ergens posten als alles gewoon goed werkt (op een enkele uitzondering na dan)?
Maarja, als je van een bepaald type wel erg veel meldingen ziet van problemen dan zet het je wel aan het denken...
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

sdijk

Ok bij deze dan: Mijn SR6005 is 3 dagen oud en werkt al 3 dagen zonder problemen hello :-D
Marantz SR6005
Marantz CD5003
Marantz BD5004
Focal chorus 826V
Focal chorus CC800V
Focal chorus SR800V
Focal chorus SW800
Philips 46PFL8606 3d led TV
Connected by Monster cable