sr5004

Gestart door Johan Koole, maart 02, 2011, 23:33:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johan Koole

Hoi,

Ik heb sinds kort de marantz sr5004 aangeschaft en mijn frontspeakers Q5 en backspeakers Q1 van Kef aangesloten echter valt het me op dat het geluid uit de back speakers nihil is, dit was ook al zo bij mijn vorige reciever sr4300 en vond dit al vreemd, heb alles handmatig ingesteld zoals het formaat en afstand van de speakers maar nog geen resultaat, verschillende aansluitingen geprobeerd zoals surround en backsurround maar ook dit hielp niet, het zal vast een één of andere instelling zijn in combinatie met de aansluiting, ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen om dit te kunnen verbeteren.

Groetjes Johan

Stadium III

Je zet de voor luidsprekers op front A
Je zet de Surround luidsprekers op surround en niet op surround back

Verder stel je idd de grote van de speakers in LARGE SMALL OFF/NONE
De afstanden goedzetten en de volume's

Dan moet het gewoon werken en moeten ze bij het bron matriaal wat jij afspeelt gewoon mee doen als ze dus aangestuurd moeten worden

Dus 5.1 zeker maar let wel op dat ook met 5.1 de surrounds wel eens stil kunnen zijn ivm de audiomix
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Johan Koole

oké bedankt,

verder valt het mij op dat als je de subwoofer op ''non'' selecteerd dat je geen keus meer hebt in je front speakers, ik neem aan dat ie ze automatisch op large instelt, of niet?
en ja dan de volume's, voor zover ik het begrijp kun je ze instellen van -12 tot +12 maar wat is het verschil als je ze op bv +2 of op +8 instelt?
en dan het aantal HZ, ik hoor zo gauw niet het verschil in verschillende instellingen, waar is deze instelling voor en wat zou dan de beste keus zijn voor de speakers die ik heb?

groetjes Johan

Stadium III

Johan de volume veranderingen die je kunt maken zet je eerst op 0
Verder gebruik je dan een decibel meter om de volume's goed te zetten

Verder kan de subwoofer op een doode plek staan als je weinig hoort tussen 100 80 en 120 hz
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Johan Koole

euhhh... ik heb geen subwoofer, kef Q5 als front en Q1 als rear, en euhh...ook geen db meter, kortom ik snap er dus geen bal van mmmmm............

Groetjes Johan

still life

mss is dat manueel instellen niets voor jou  :angel:
laat gewoon audyssey goed inmeten en je bent er klaar mee..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Johan Koole

idd daar zeg je wat...is het raadzaam om dat te doen zonder spelende kinderen in die ruimte?

drees62

Citaat van: Johan Koole op maart 09, 2011, 21:46:13
idd daar zeg je wat...is het raadzaam om dat te doen zonder spelende kinderen in die ruimte?

Zeker! Leg ook het verkeer even stil in je straat en doe de koelkast uit. Althans dat adviseert men, maar met kids uit de buurt moet het ook goed gaan. Succes!

still life

Citaat van: Johan Koole op maart 07, 2011, 23:32:17
euhhh... ik heb geen subwoofer, kef Q5 als front en Q1 als rear, en euhh...ook geen db meter, kortom ik snap er dus geen bal van mmmmm............

Groetjes Johan

je hebt precies geen center? dat kanaal zet je in de config dan ook best op none, samen met de rears & sub
een Q5 is een leuke front, die zal auto large komen te staan

weerom zie ik de fout van willen draaien met backs in een 5.0 systeem: dat zijn sides en moet je als dusdanig aansluiten, bekabel je dat als rears komt er daar geen klank uit..indien gewenst kun je die wel achteraan opstellen

Citaat van: Johan Koole op maart 09, 2011, 21:46:13
is het raadzaam om dat te doen zonder spelende kinderen in die ruimte?

ik volg drees:
men geeft op dat het stil moet zijn, om de meting niet te beinvloeden, sommigen doen dit 's nachts
maar het 'normale' backgroundnoise meet ik gewoon mee, omdat dit bij dagelijkse weergave er ook gewoon is

uiteraard moet je intussen niet beginnen klussen met powertools/hameren/koffie malen etc...
dus maak gewoon dat er zo weinig mogelijk noise meegemeten wordt  byebye
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Johan Koole

...de koelkast staat inmiddels uit en een agent houd ff het verkeer tegen, dus ik ga er is ff mee stoeien, ik neem aan dat de Q1 op small moet? ook begrijp ik eruit dat ik met 4 speakers een 5.0 opstelling heb?

Groet'n Johan, een afstel engineer in opleiding

Stadium III

2 speakers is stereo  :-P
3 speakers is een zooitje bij elkaar
4 speakers is 4.0
5 speakers is 5.0
5.1 is zoals het moet
7.2 is luxe  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JohnWx

Citaat van: Stadium III op maart 12, 2011, 08:18:47
2 speakers is stereo  :-P
3 speakers is een zooitje bij elkaar
4 speakers is 4.0
5 speakers is 5.0
5.1 is zoals het moet
7.2 is luxe  :-D

Je vergeet er 2:


0 speakers is kansloos  frusty

1 speaker is mono  HLP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.