NR1601 HDMI Video ingang bij audio bron

Gestart door sanook, maart 02, 2011, 08:31:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sanook

Beetje vreemd dat je bij de NR1601 geen HDMI video bron kunt gebruiken bij een audio bron (bv USB ingang). Analoge video bron werkt wel maar bij HDMI ingang wordt het scherm zwart. Bij mijn (UPC) Cisco HD DVR werkt de scart uitgang niet als ie via HDMI is aangesloten dus heb ik geen analoge TV bron beschikbaar en zit ik altijd naar een zwart scherm te kijken....

Iemand een oplossing/suggestie ?

Vlearmoes

Sanook   ik snap niets van jou vraag  :?
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

sanook

Zal ik het proberen uit te leggen...., bij de NR1601 kun je bij een audio bron (bv de usb ingang) ook een video ingang selecteren. Je luistert dan naar de muziek op je usb stick en op je tv zie je dan de gekozen video ingang. Zo kun je bv voetbal kijken terwijl je naar je eigen muziek luistert.

Maarrrr...., dit werkt alleen als je een analoge video ingang kiest (bv composiet) en niet als je een HDMI bron kiest want dan wordt het scherm zwart en zie je alleen de on screen display met info over de usb muziek. En dat vind ik een beetje jammer/raar want de meeste apparaten zijn tegenwoordig uitgerust met een HDMI aansluiting en heb je dus niks aan die functie. En mijn UPC kastje (Cisco HD DVR) heeft wel een scart-uitgang maar die werkt alleen als hij NIET via HDMI aangesloten is dus daar heb ik in de praktijk niks aan.

Misschien is er iemand (die het probleem uberhaupt al begrijpt  :-P) die hier een oplossing/suggestie voor heeft ?