ud 8004 vs ud 7006

Gestart door thuisbios, maart 06, 2011, 21:39:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thuisbios


Vlearmoes

Volgens mij zijn er van beide toestellen geen eigenaren hier    probeer google eens
en anders de spec`s naast elkaar   :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

DiMee

ik ben in het bezit van de UD8004.
ik kan je niet zo zeggen welke beter is, daar ik ze niet naast elkaar heb beluisterd. ik denk dat het verschil zit in de DAC's, die van de UD8004 zijn beter dan die van de UD7006. ik denk dat het loopwerk en stabilisatie van de 8004 ook beter is dan die van de 7006. je zal dit overigens alleen merken wanneer je cd en sacd afspeelt. Blu ray en DVD's zullen zelfde kwaliteit tonen volgens mij.

wat heeft de UD7006 dan weer meer dan de 8004, naar mijn mening: 7006 heeft mogelijkheid tot videostreaming en heeft een usb ingang. 8004 kan geen streaming aan, en heeft de optie voor een sd card. USB is meer van deze tijd zeg maar. daarbij kan de 7006 3D aan en de 8004 niet.

overall denk ik dat de 8004 beter is, kwalitatief beter in geluid en afwerking. ben je meer voor 3D en streaming dan de 7006. het ligt ook een beetje welke HT receiver je erbij hebt.

ik hoop je zo een beetje geholpen te hebben.
ik ben zeer tevreden over mijn 8004 in combi met de sr7005.

thuisbios

het enige verschil dat ik zie zijn enkele formatten dvd/cd

chipset is het zelfde.

en 3d hdmi 1.4

en constructie en magnetische afscherming.


JohnWx

Citaat van: thuisbios op maart 07, 2011, 19:11:17
het enige verschil dat ik zie zijn enkele formatten dvd/cd

chipset is het zelfde.

en 3d hdmi 1.4

en constructie en magnetische afscherming.

beter kijken en zijn meer verschillen


Customized Components

Dedicated High Grade Audio Power Supply

HDAM+HDAM SA2

Power Transformer: Toroidal / El

Betere DA converter
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

de UD8004  is een zeer mooi apparaat   notworthy

als je ook graag muziek luistert en de stereo weergave kwaliteit belangrijk vindt , dan is het naar mijn mening de ideale alles in 1 speler

zelf serieus nagedacht om men SA7001KI weg te doen en deze aan te schaffen ,maar investering te groot en alleen leverbaar in zwart

http://www.hobo.nl/default.aspx?page=product&id=5923&title=UD-8004   pompom


JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op maart 07, 2011, 21:03:23
de UD8004  is een zeer mooi apparaat   notworthy

als je ook graag muziek luistert en de stereo weergave kwaliteit belangrijk vindt , dan is het naar mijn mening de ideale alles in 1 speler

zelf serieus nagedacht om men SA7001KI weg te doen en deze aan te schaffen ,maar investering te groot en alleen leverbaar in zwart

http://www.hobo.nl/default.aspx?page=product&id=5923&title=UD-8004   pompom

lekkere foto ook bij Hobo dat snap ik nou niet van de winkel en Marantz niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81